اعمال قوانین جدید اجاره منزل در اروپا

کمیسیون اروپایی چهارچوب قانونی جدیدی برای اجاره کوتاه‌مدت منازل در سراسر شهرهای قاره از طریق پلتفرم‌های مختلف اعمال کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس قوانین جدید اروپا، اشتراک داده‌ها بین پلتفرم‌هایی که در زمینه اجاره کوتاه‌مدت منازل فعالیت می‌کنند و دولت‌های ملی اجباری خواهد شد. در این راستا، کمپانی‌هایی مانند اربی‌ان‌بی که یک بازار آنلاین متمرکز بر اقامتگاه‌ها و تجربیات کوتاه‌مدت به‌شمار می‌رود، به طور ماهانه موظف به ارائه اتوماتیک داده‌هایی کامل در مورد تعداد شب و روزهایی است که یک ویلا یا آپارتمان اجاره داده می‌شود. پیش از این، اتحادیه شهرهای اروپایی در بخش اجاره کوتاه‌مدت منازل بارها خواهان قانون‌گذاری دولت‌ها در این زمینه شده بود و هدف خود را حل بحران اجاره غیرقانونی منازل در سراسر شهرهای اروپایی معرفی کرده بود.

طرح قانونگذاری اجاره کوتاه‌مدت منازل اروپایی را شهردارها و معاون‌های آن‌ها از بارسلونای اسپانیا، بولونیا در ایتالیا، بروکسل پایتخت بلژیک، آرتزو در ایتالیا، پاریس فرانسه، وین در اتریش، آمستردام پایتخت هلند، لئون در فرانسه، پورتو در پرتغال و فلورانس ایتالیا امضا کردند و خواهان اجرای سختگیرانه قوانین اجاره کوتاه‌مدت منازل مبنی بر محدودیت استفاده غیرقانونی از این خانه‌ها برای بهبود زیست‌پذیری شهرها شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۲۵ درصد از تأمین منازل اجاره‌ای برای گردشگران شهرهای اروپایی را پلتفرم‌ها به عهده دارند که فعالیت آن‌ها تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۲ افزایش ۱۳۸ درصدی را تجربه کرد.

اعمال قوانین جدید اجاره منزل در اروپا

مشکل اصلی اجاره کوتاه‌مدت منازل در شهرهای اروپایی

بحران اجاره غیرقانونی منازل در شهرهای اروپایی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهروندان طی چند سال اخیر بوده است که با افزایش عملکرد کارگزاران اینترنتی در این زمینه، همواره در حال تشدید است و کیفیت زندگی شهروندان را به طور قابل‌توجهی تحت تأثیر قرار داده است، ضمن اینکه اختلالاتی را نیز در تأمین درازمدت اجاره منازل به دنبال داشته است. جدایی جوامع شهری در سراسر اروپا از دیگر تبعات منفی اجاره کوتاه‌مدت منازل بوده است که این پیامد به دنبال تبدیل خانه‌های اجاره‌ای درازمدت به منازل اجاره‌ای کوتاه‌مدت به وجود آمده است.

برخی از مدیران شهرهای اروپایی برای حل این بحران قانون افزایش هزینه‌های منازل اجاره‌ای کوتاه‌مدت را اعمال کردند تا از این طریق، فعالیت کمپانی‌هایی مانند اربی‌ان‌بی را در این زمینه محدود کنند. مدیران بارسلونا از طریق پیاده‌سازی این قانون، به کاهش چشمگیر فعالیت کمپانی‌های مربوطه در شهر کمک کردند. در واقع، بر اساس قوانین جدید، اجاره منازل سراسر شهر برای مدت کمتر از ۳۱ روز ممنوع شد که این امر، کمبود منازل اجاره‌ای را برای درازمدت به حداقل رساند.

کد خبر 627771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.