مسی از امباپه هم پول را برد هم جام را!

اندوه ستاره جوان تیم ملی فرانسه، احتمالاً پس از بازگشت به فرانسه نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با مشخص‌شدن تکلیف قهرمان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، پرونده این مسابقات جذاب و پراتفاق بسته شد تا لیونل مسی بتواند بالاخره به بزرگ‌ترین افتخار فوتبالی نیز دست پیدا کند و کلکسیون افتخاراتش را پر کند.

شب گذشته تیم‌های ملی آرژانتین و فرانسه در دیداری هیجان‌انگیز به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت ضربات پنالتی قهرمان جام را مشخص کرد. لئو مسی با نمایش‌های درخشانش موفق شد نه تنها عنوان بهترین بازیکن دیدار فینال را از آن خود کند، بلکه به عنوان بهترین بازیکن جام نیز انتخاب شد. البته کیلیان امباپه، درخششی بی‌نظیر در دیدار فینال داشت و موفق شد برای تیمش هت‌تریک کند تا علاوه بر ثبت رکوردی خارق‌العاده، نشان دهد که از هم‌تیمی باشگاهی خود چیزی کم ندارد!

حالا پس از مشخص شدن تکلیف جام جهانی، پس از استراحتی کوتاه بازیکنان باید به اردوی تیم‌های باشگاهی خود بازگردند. لیونل مسی و امباپه نیز احتمالاً خیلی زود و دوباره در قامت هم‌تیمی با یکدیگر در فرانسه دیدار خواهند کرد. امباپه اگرچه یک جام جهانی تاکنون کسب کرده، اما بدون شک بابت از دست دادن فرصت دومین قهرمانی جهان بسیار ناراحت است و می‌داند که مسی باعث شد تا او به این مهم نرسد.

مسی از امباپه هم پول را برد هم جام را!

با این تفاسیر، حالا که مسی جام را از امباپه ربوده، از حیث دستمزد کدام یک از این دو بازیکن درآمد بیشتری دارند؟

ستاره آرژانتین و بازیکن سابق بارسلونا با اعلام اینکه در آگوست ۲۰۲۱ باشگاه اسپانیایی را ترک می‌کند و با پاری سن ژرمن قرارداد می‌بندد، اهالی فوتبال را شوکه کرد. این بازیکن بیش از یک دهه را در باشگاه کاتالانی گذراند و آن را در میان اندوه مشکلات مالی برای رؤیای پنجمین قهرمانی اروپا ترک کرد. او به همبازی سابق خود نیمار جونیور و ستاره فرانسوی کیلیان امباپه ملحق شد تا مثلث هجومی ترسناکی را برای باشگاه فرانسوی پی اس جی بسازند.

امباپه، رقیب مسی در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ نیز در سال ۲۰۱۸ با مبلغی حدود ۱۸۰ میلیون دلار از موناکو به پاری سن ژرمن پیوسته بود و به گران‌ترین انتقال داخلی لیگ فرانسه تبدیل شد.

همان‌طورکه انتظار می‌رود، با توجه به منابع مالی به ظاهر نامحدودی که باشگاه پایتخت فرانسه به واسطه مالک قطری خود دارد، هر دو ستاره دستمزدی نجومی دارند. به مانند انتقال نیمار از بارسلونا در سال ۲۰۱۷ با مبلغی بالغ بر ۲۲۲ میلیون دلار (که او را به گران‌ترین بازیکن تاریخ تبدیل کرد)، انتقال امباپه و مسی به پاری‌سن‌ژرمن نیز تمام ایده‌های از پیش تعیین شده درباره ارزش‌گذاری قیمت بازیکنان را شکست.

براساس گزارش اکیپ، علی‌رغم اینکه مسی موفق شده ۷ بار توپ طلا یا جایزه بهترین بازیکن جهان را کسب کند، طبق گزارشات او بالاترین درآمد را در این باشگاه ندارد. این عنوان به نیمار، هم‌تیمی برزیلی او می‌رسد که گفته می‌شود ماهانه ۴.۰۸۳ میلیون یورو حقوق دریافت می‌کند!

با این حال، مسی از نظر دستمزد از امباپه جلوتر است و این بازیکن آرژانتینی ۳.۳۷۵ میلیون یورو در ماه و امباپه نیز ۲.۲۲۰ میلیون یورو در ماه از باشگاه پاری سن ژرمن دریافت می‌کنند.

مسی از امباپه هم پول را برد هم جام را!

حقوق ماهانه بازیکنان پاری سن ژرمن طبق گزارش اکیپ به شرح زیر است:
نیمار ۴.۰۸۳ میلیون یورو
لیونل مسی ۳.۳۷۵ میلیون یورو
کیلیان امباپه ۲.۲۲۰ میلیون یورو
مارکینیوش ۱.۲ میلیون یورو
مارکو وراتی ۱.۲ میلیون یورو
اشرف حکیمی ۱.۰۸۳ میلیون یورو
کیلور ناواس ۱ میلیون یورو
آنخل دی ماریا ۹۵۰ هزار یورو
جورجینیو واینالدوم ۹۱۶ هزار یورو
جانلوئیجی دوناروما ۹۱۶ هرار یورو

کد خبر 627769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.