مطالبات شهرداری از ارگان‌های دولتی در قالب کارگروه بررسی شود

شهردار شهرکرد گفت: مطالبات شهرداری از ارگان‌های دولتی بسیار مهم و قرار است در قالب سامانه ثبت شود، اما در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ لذا درخواست دارم موضوع در قالب کارگروهی حل شود، زیرا این اختلافات موجب شده است بسیاری از اقدامات، هماهنگی‌ها و تعاملات بین بخشی دچار مشکل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم آذرماه_ در نشست مشترک رؤسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران شهرهای تابعه استان، اظهار کرد: در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه هستیم و مکاتباتی انجام شده است تا دغدغه‌های شهرداری‌ها مطرح شود.

وی افزود: امروز دغدغه‌هایی بیان شد که تمام شهرداری‌ها کم و بیش با آن درگیر هستند، مهمترین موضوع تعیین تکلیف جایگاه شهرداری‌ها است که از یک باب نهاد عمومی غیردولتی هستند و درآمدزایی بر عهده خودش است و نباید دستش در جیب مردم باشد، از سوی دیگر یک پایه اصلی بخشنامه، دستورالعمل‌ها و برنامه‌ها شهرداری است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰ وظیفه در حوزه عمل شهرداری‌ها است که صفر تا صد امور را انجام داده و در اقدامات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و مناسبت‌های مختلف پای کار است؛ به منظور انجام این اقدامات نیازمند اعتبار و پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه شهری هستیم که تاکنون محقق نشده است.

واحدیان تاکید کرد: تعیین تکلیف توزیع مالیات بر ارزش افزوده عادلانه نیست و نیازمند یک شاخص مشخص است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مطالبات شهرداری از ارگان‌های دولتی بسیار مهم و قرار است در قالب سامانه ثبت شود، اما در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد؛ لذا درخواست دارم موضوع در قالب کارگروهی حل شود، زیرا این اختلافات موجب شده است بسیاری از اقدامات، هماهنگی‌ها و تعاملات بین بخشی دچار مشکل شود.

شهردار شهرکرد ادامه داد: با یک تعامل دوسویه میان فرمانداری و استانداری می‌توان مشکلات را حل کرد؛ عدد و رقم در شهرداری‌ها در این زمینه زیاد است و با توجه به شرایط اقتصادی، حداقل باید ورودی‌هایی برای منابع درآمدی در نظر گرفته شود.

واحدیان گفت: بازآفرینی شهری در قالب طرح‌ها و کارگروه‌های مختلف در حال پیشروی است، اما دغدغه‌مند شدن ارگان‌های خدماتی مانند برق و گاز و ورود آنها به موضوع، امری مهم و در بافت تاریخی و فرسوده و سکونتگاه‌های حاشیه‌ای و غیررسمی حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: استانداری در قالب یک طرح نسبت به ساماندهی مبادی ورودی شهر اقدام کرده و این مهم با همکاری دستگاه‌ها انجام شده است که در موضوع دعوت‌کنندگی به شهر تأثیرگذار است.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار شهری گردشگری است؛ استان چهارمحال‌وبختیاری پتانسیل‌های بالایی دارد و نباید به آن نگاه تک بعدی کرد، در این راستا لازم در قالب کارگروه استانی و به صورت منطقه‌ای به موضوع توجه و تلاش شود ماندگاری گردشگران در سطح استان افزایش یابد که حاصل آن افزایش درآمد شهرداری و گردش اقتصادی است.

واحدیان گفت: پساب شهری موضوعی بسیار مهم است، اما رویکرد امور آب نباید تجاری و درآمدی باشد و نخست سراغ شهرداری برود زیرا یکی از مباحث توسعه شهری فضای سبز است که باید نخست آن را دنبال کنیم؛ راه و شهرسازی در زمینه طرح جامع دغدغه‌های شهرداری را لحاظ کند.

کد خبر 627763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.