مسی سوار بر ماشین زمان به جام رسید! + عکس

برای کاپیتان آرژانتین از کسب افتخار در سال ۲۰۱۴ تا کسب جام قهرمانی ۲۰۲۲ فقط هشت سال زمان برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب با تقابل فرانسه و آرژانتین برگزار شد که پس از تساوی ۳ بر ۳ دو تیم در ۱۲۰ دقیقه وقت قانونی این دیدار، یاران مسی در ضربات پنالتی موفق شدند با نتیجه ۴ بر ۲ خروس‌ها را از پیشِ‌رو بردارند و کاپ طلایی را به خانه ببرند.

نکته جالب توجه درباره پیروزی آرژانتین و بالا رفتن جام توسط لیونل مسی این است که کاپیتان آلبی‌سلسته در آخرین سال حضور خود در میادین جهانی موفق شد قهرمانی جهان با آرژانتین را در کارنامه ورزشی خود ثبت کند تا نام لیونل مسی به‌عنوان بهترین بازیکن تاریخ در خاطر فوتبال‌دوستان ثبت شود.

شاگردان اسکالونی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل تا مرحله فینال جلو رفتند، اما با نتیجه یک بر صفر مغلوب آلمان پرقدرت شدند و می‌توان گفت دست لیونل مسی از رسیدن به کاپ طلایی این رقابت‌ها کوتاه ماند. در سال ۲۰۱۴، آرژانتین نایب‌قهرمان جهان شد و تیم‌های هلند و برزیل به ترتیب رتبه‌های سوم تا چهارم را از آن خود کردند.

مسی سوار بر ماشین زمان به جام رسید!+عکس

بدون تردید به‌دلیل شرایط سنی، این آخرین تجربه جهانی لیونل مسی محسوب می‌شد و این بازیکن تمام تلاش خود را به‌کار گرفت تا به‌عنوان کاپیتان آرژانتین کاپ جهانی را به خانه ببرد و یک دستاورد بزرگ دیگر را کسب کند. وجه اشتراک مسی از هشت سال پیش تاکنون در رقابت‌های جام‌جهانی این است که کاپیتان پرافتخار آژانتین، هم در سال ۲۰۱۴ و هم در سال ۲۰۲۲، عنوان بهترین بازیکن را از آن خود کرد. اگرچه مسی در کورس آقای گل با امباپه، حریف این بازیکن نشد، اما برخلاف دیگر اسطوره فوتبال جهان، یعنی رونالدو، در حسرت قهرمانی جهان باقی نماند.

مسی سوار بر ماشین زمان به جام رسید!+عکس

کد خبر 627662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.