هوای پاک از حقوق اساسی مردم است؛ دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل کنند

رئیس‌جمهور هوای پاک را از حقوق اساسی جامعه دانست و با اشاره به ۱۶۷ تکلیف قانونی دستگاه‌ها گفت: دستگاه‌ها موظف هستند با عمل به وظایف مصرح قانونی، به نحوی عمل کنند که آثار اجرایی عملکرد آن‌ها در کاهش آلودگی هوا به‌صورت مستمر برای مردم ملموس باشد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر یکشنبه هیئت دولت، از همه اعضای هیئت وزیران که با برگزاری ۱۸ جلسه فوق‌العاده، لایحه قانون بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را با دقت و سعه صدر بررسی کردند، قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور بر لزوم توجه به افزایش بهره‌وری در همه دستگاه‌ها تاکید کرد و آن را مولفه‌ای زیربنایی برای افزایش کارآمدی نظام اداری و رشد کشور در همه زمینه‌ها دانست.

آیت‌الله رئیسی هوای پاک را از حقوق اساسی جامعه برشمرد و با تاکید بر اجرای کامل قانون هوای پاک به‌عنوان مطالبه مردمی، خاطرنشان کرد: در قانون هوای پاک، ۱۶۷ تکلیف برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده است و انتظار می‌رود همه بخش‌های اجرایی درقبال وظایف خود پاسخگو باشند و به تکالیف خود ازجمله بهینه‌سازی مصرف سوخت، گسترش و نوسازی حمل‌ونقل عمومی، جایگزینی خودروهای فرسوده و اصلاح وضعیت معادن آلاینده عمل کنند.

رئیس‌جمهور افزود: تاثیر اجرای طرح‌هایی همچون تعطیلی مراکز آموزشی یا ادارات در کاهش آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا مقطعی و کم‌دامنه است. بنابراین همه دستگاه‌ها موظف هستند با عمل به وظایف مصرّح قانونی به نحوی عمل کنند که آثار اجرایی عملکرد آنها در کاهش آلودگی هوا به‌صورت مستمر برای مردم ملموس باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 627649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.