کنعانی: ادعاهای رئیس سیا بخشی از جنگ تبلیغی آمریکا علیه ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه ادعاهای رئیس سازمان جاسوسی آمریکا درباره همکاری‌های ایران و روسیه و اتهامات وی علیه جمهوری اسلامی در ارتباط با جنگ اوکراین را بی‌اساس دانست و گفت: این ادعاها بخشی از جنگ تبلیغی آمریکا علیه ایران است.

به گزارش ایمنا، ناصر کنعانی اظهار کرد: مقامات آمریکایی در تداوم ادعاهای سیاسی بی‌اساس و اقدامات غیرقانونی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، همکاری‌های متعارف دفاعی و نظامی ایران و روسیه را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: این کارزار تبلیغاتی آمریکایی‌ها که مبنای آن بر دروغ‌پردازی و فریبکاری قرار گرفته است، با اهداف مختلفی ازجمله اعمال فشار سیاسی به جمهوری اسلامی ایران، دامن زدن به ایران‌هراسی و سرپوش گذاشتن بر جنگ‌طلبی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم همکاری‌های ایران و روسیه در زمینه‌های مختلف ازجمله همکاری‌های دفاعی در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین‌المللی دو کشور در حال گسترش است و علیه هیچ کشور ثالثی نیست.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران منطبق با منافع ملی خود و ضمن رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی، در تنظیم روابط خارجی خود به‌طور مستقل عمل کرده است و از کسی اجازه نمی‌گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 627632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.