«برخورد سلبی» دردی از معضل انرژی کشور دوا نمی‌کند!

یک دکترای مدیریت انرژی گفت: درحال‌حاضر بیشتر به تهدید و تنبیه صنایعی می‌پردازیم که به مدیریت انرژی اهمیت نمی‌دهند، اما این عمل نمی‌تواند مشکلات کنونی کشور را در زمینه مدیریت انرژی مرتفع سازد بلکه تنها مانند دارویی برای تسکین مشکلات کشور عمل می‌کند.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به مدیریت انرژی در کشور و اهمیت پرداختن به این مسئله، اظهار کرد: مدیریت انرژی در کشور نیازمند برنامه کلانی است که درحال‌حاضر وجود ندارد.

وی افزود: برنامه توسعه هفتم باید مباحث مربوط به مدیریت انرژی را مورد بررسی قرار می‌داد و به درستی به مسائل این حوزه می‌پرداخت، اما این برنامه نیز نتوانسته مباحث مربوط به انرژی را به خوبی در بر گیرد.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: درحال‌حاضر لایحه‌ها و قوانین با نظر کارشناسی صحیحی تصویب نمی‌شود، با توجه به این مسئله نمی‌توان آینده مطلوبی را برای انرژی کشور در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی مدیریت انرژی، زیرساخت‌های مناسبی فراهم نکرده‌ایم و با توجه به این مسئله نیز آینده کشور در حوزه انرژی مناسب نخواهد بود.

صفریان در رابطه با چگونگی عملیاتی کردن برنامه‌های کشور در حوزه انرژی گفت: زمانی که قصد داریم برنامه‌ای را به مرحله عملیاتی برسانیم و به نتایج مطلوبی دست یابیم، باید تمام ارگان‌های وابسته در تمام مباحث به بهترین شکل ممکن برنامه را پیاده‌سازی کنند. درحال‌حاضر این مسئله مورد توجه قرار نگرفته است و سازمان‌ها در این راستا عملکرد مطلوبی نداشته‌اند؛ درواقع اکنون بیشتر به تهدید و تنبیه صنایعی می‌پردازیم که به مدیریت انرژی اهمیت نمی‌دهند.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: برخورد سلبی نمی‌تواند مشکلات کنونی کشور در حوزه انرژی را مرتفع سازد بلکه تنها مانند دارویی برای تسکین مشکلات کشور عمل می‌کند.

وی اشاره کرد: در فصل تابستان و زمستان کشور با بحران برق و گاز مواجه است، اما در این زمینه نیز هیچ اقدام درستی انجام نداده‌ایم و برای دریافت بازخورد مطلوب اقدام به هوشمندسازی قابل توجهی نکرده‌ایم.

صفریان تاکید کرد: این مسائل نشان می‌دهد که مدیران کشور آموزش کافی ندیده‌اند و مباحث انرژی را به درستی درک نمی‌کنند. ایران تبدیل به کشوری شده است که تنها برنامه‌ریزی کوتاه مدت دارد.

کد خبر 627597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.