کدام باشگاه‌ها بیشترین سهم را در تعداد گل‌های فینال جام‌جهانی دارند؟

در ۲۱ دوره اخیر جام‌جهانی، ۹ باشگاه در گل‌های بازی فینال، بیشترین سهم را داشته‌اند که یوونتوس در این میان با ۱۱ گل رکورددار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از پشت‌سر گذاشتن نزدیک به چهار هفته و انجام ۶۳ بازی، امشب _ یکشنبه بیست‌وهفتم آذر _ تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و فرانسه برای تصاحب کاپ قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، پا به ورزشگاه ۸۰ هزار نفری ملی لوسیل خواهند گذاشت و آماده‌اند پس از پایان بازی، دست‌های خود را برای بالا بردن جام قهرمانی به آسمان برسانند.

در ۲۱ دوره اخیر که جام‌جهانی برگزار شده است، بازیکنان زیادی بوده‌اند که برای تیم‌هایشان در فینال گل‌زنی کرده‌اند و طبیعتا در عضویت باشگاه‌ها قرار داشته‌اند؛ اما در ادامه می‌توانیم این مورد را بررسی کنیم که کدام‌یک بیشترین سهم گل در فینال را داشتند و رکورددار این بخش هستند. از میان تعداد گل‌هایی که در فینال جام‌های جهانی به‌ثمر رسیده است، ۹ باشگاه بیشترین سهم را داشتند و از حیث آمار به‌شرح زیر هستند:

یوونتوس ایتالیا (۱۱ گل)

اینترمیلان ایتالیا (۸ گل)

بایرن‌مونیخ آلمان (۷ گل)

آث‌میلان ایتالیا (۷ گل)

بارسلونای اسپانیا (۶ گل)

رئال‌مادرید اسپانیا (۶ گل)

فلامینگوی برزیل (۵ گل)

آ.اس. رم ایتالیا (۵ گل)

بوتافوگوی برزیل (۵ گل)

از میان این باشگاه‌ها، باشگاه یوونتوس در هر دو تیم آرژانتین (لیاندرو پاردس و آن خل دی‌ماریا) و فرانسه (آدرین ربیو) نمایندگانی دارد. از بایرن‌مونیخ (دایوت اوپامکانو، بنجامین پاوارد و کینگزلی کومان) می‌توانند برای فرانسه گل‌زنی کنند، اینترمیلان در آرژانتین (لوتارو مارتینز) و آث‌میلان در فرانسه (تئو هرناندز و اولیویه ژیرو) شانس افزایش آمار را به خود می‌بینند. سهم بارسلونا در فرانسه (ژولز کانده و عثمان دمبله) و نماینده رئال مادرید (اورلین شوآمنی) و همچنین آ.اس‌. رم در آرژانتین (پائولو دیبالا) هستند که در صورت گل‌زنی در فینال می‌توانند به رکورد باشگاه‌های خود بیفزایند.

کد خبر 627585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.