پخش بیش از ۱۶۰ هزار تن آسفالت در راه‌های مواصلاتی استان

معاون راهداری استان زنجان گفت: امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن آسفالت در بیش از ۷۵ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان پخش شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی نظری امروز _ یکشنبه بیست‌وهفتم آذر _ در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه استان شش هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد، اظهار کرد: ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات برای انجام امور جاری راهداری فعال است.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه‌شده در راهداری به‌صورت شبانه‌روزی است، افزود: راه‌ها در برقراری ارتباط بین استان‌ها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ به ویژه اینکه استان زنجان در کریدور غرب به شرق قرار دارد.

معاون راهداری استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان ۲۰۰ کیلومتر آزادراه دارد که جزو ۱۰ راه شریانی در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: مجوز برگزاری مناقصه ۲۵۰ میلیارد تومانی برای لکه‌گیری و روکش صادر شد که نتیجه آن انعقاد قرارداد ۳۵۲ میلیارد تومانی با پیمانکار است و سال آینده مقاطع آسیب‌دیده در محور آزادراه رفع خواهد شد.

نظری با بیان اینکه آسفالت‌ریزی محور ابهر _ قیدار بر عهده راهداری است، تصریح کرد: طی چهار سال گذشته، ۶۰ کیلومتر از این محور روکش آسفالت شده و علائم و چراغ‌های ایمنی در آن نصب شده است.

وی تاکید کرد: فقط ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی محور زنجان _ قر پشتلو تخصیص داده شده و تعریض ۲۰ پل به این منظور پیش‌بینی شده است.

معاون راهداری استان زنجان با بیان اینکه برای نگهداری راه‌ها باید بین دو تا شش درصد از بودجه هزینه شود، گفت: این عدد در راه‌های شریانی به یک درصد هم نمی‌رسد.

نظری با بیان اینکه در راهداری ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک وجود دارد، افزود: عمر ماشین‌آلات سنگین ۲۳ تا ۲۴ سال است و امسال بیش از ۱۶۰ هزار تن آسفالت در بیش از ۷۵ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان پخش شده است.

کد خبر 627577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.