میهمانی خدا به میزبانی شهرداری اصفهان

در دوره جدید مدیریت شهری اصفهان طی ۳۶۵ روز گذشته به احترام مردم شاهد برپایی رویدادهای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی همچون برگزاری ۶۲۳ اجرای برنامه در ماه میهمانی خدا بودیم؛ برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای بود که در جای‌جای این شهر امکان استفاده از این برنامه‌ها وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرداری اصفهان با حجم فشرده‌ای از رویدادها در ماه مبارک رمضان به خوبی تلاش کرد روزهای معنوی و پرنشاطی را برای مردم شهر در ماه میهمانی خدا رقم بزند.

برپایی ۶۲۳ اجرا و ویژه برنامه در مناطق پانزده‌گانه شهر با بیش از ۲۱۰ هزار مخاطب شامل برپایی جلسات متعدد و متنوع قرآنی، ادعیه و مناجات‌خوانی برای رده‌های مختلف سنی، برپایی نمایشگاه کتاب، برنامه‌های متعدد برای روزه اولی‌ها برگزاری جشن میلاد کریم اهل بیت و ویژه‌برنامه‌های شب قدر و شهادت حضرت علی (ع)، سحوری‌خوانی، بازدید از امامزادگان اسماعیل، جعفر و هارون ولایت و تکایای تخت فولاد، غبارروبی از مساجد، مسابقه فرهنگی-قرآنی، کارگاه تغذیه سالم، نذرها و ضیافت‌های همدلانه، حمایت از برنامه‌های قرآنی مذهبی مساجد و مراکز فرهنگی، تولید اینفوموشن و کمیک موشن و بیش از ۲۰ عدد اثر رسانه‌ای با محوریت مناجات، اجرای دو برنامه با نام‌های «ماه نو» و «کتاب جان» در فضای مجازی، فضاسازی میدان امام (ره) و برای برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس از اقدامات فرهنگی-معنوی بود که توسط شهرداری اصفهان در یک سال گذشته رقم خورد و به صورت شبانه‌روز برای زنده نگه‌داشتن نبض فرهنگی اصفهان تلاش شد.

همچنین برنامه‌های بزرگ و میدانی از جمله جزءخوانی قرآن کریم که با مشارکت مجموعه‌های مردمی در مساجد، تکایا و مجموعه‌های فرهنگی اجرا شد، مورد حمایت مستقیم شهرداری اصفهان قرار گرفت که نشان از سازماندهی مناسب برای گسترش فعالیت‌های قرآنی محله‌محور و خانواده‌محور با مشارکت مردم در ماه مبارک رمضان داشت.

خلاقیت و توزیع عادلانه خدمات فرهنگی

توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در ماه مبارک رمضان و برگزاری برنامه‌های رویداد محور در مناطق گوناگون به‌جای تمرکز در یکی دو نقطه شهر با حمایت شهرداری و وجود خلاقیت در برنامه‌های خانواده‌محور در محل‌های اجتماع شهروندان مانند باغ غدیر و میادین پرتردد شهر به همراه جز خوانی قرآن کریم در فضای چهارباغ با رعایت چهارچوب‌های شهری از جمله رویکردهای محسوس و متفاوتی بود که در این دوره از مدیریت شهری برای برنامه‌های ماه میهمانی خدا در نظر گرفته شده بود.

برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در کوه صفه برای نخستین بار، فعال شدن تکایای مجموعه تخت فولاد آن هم برای نخستین بار در شب‌های قدر از دیگر اقدامات ارزشمند شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان بود.

ترویج فرهنگ میهمانداری و اطعام ساده با برنامه‌ای با نام «مهمان خانه» که هرشب همزمان با افطار در باغ غدیر برگزار شد نیز در نوع خود متفاوت بود.

میهمانی خدا به میزبانی شهرداری اصفهان

ویژه‌برنامه بهار جان‌ها

ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان با عنوان بهار جان‌ها با حضور قاریان بین‌المللی از بیست‌وچهارم تا بیست‌وهشتم فروردین‌ماه هر شب در باغ غدیر اصفهان برگزار شد.

ویژه‌برنامه تلویزیونی بهشت اجابت ویژه برنامه بهشت اجابت دیگر برنامه شاخص شهرداری اصفهان در سحرگاهان ماه مبارک رمضان بود که ساعت ۳:۳۰ صبح از باغ طوبی روی آنتن شبکه اصفهان می‌رفت. این برنامه به معرفی علما و بزرگان در مجموعه تخت فولاد اصفهان و مناجات‌خوانی در ماه مبارک رمضان می‌پرداخت.

گردشگری معنوی با برنامه «رمضان‌گرد»

برنامه «رمضان‌گرد» به مدت ۱۰ روز از بیست‌ویکم فروردین‌ماه با محوریت گردشگری و بازدید از مکان‌های معنوی و مذهبی شهر اصفهان از دیگر برنامه‌های شاخص و متفاوت این دوره از مدیریت شهری در ماه مبارک رمضان بود. بازدید از سه امامزاده شاخص شهر اصفهان و تور بازدید از تخت فولاد و بازدید از تکیه‌های تاریخی تخت‌فولاد، توزیع افطاری و پذیرایی از ویژگی‌های این برنامه بود. همچنین درهای بعضی از چله‌خانه‌های آرامستان تاریخی تخت فولاد که سال‌ها به روی مردم بسته بود، در این ماه مبارک گشوده شد.

نکوداشت آئین زورخانه‌گردی

نکوداشت آئین کهن زورخانه‌گردی با عنوان «گود و ماه» یکی از ویژه برنامه‌هایی بود که از سوی شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

میهمانی خدا به میزبانی شهرداری اصفهان

این برنامه از نوزدهم فروردین‌ماه در زورخانه صاحب‌الزمان (عج) و با حضور هیئت‌های مذهبی و ورزشکاران باستانی آغاز شد و در ادامه هر شب در زورخانه‌های مولا علی (ع) واقع در ضلع جنوبی پارک کمال، زورخانه سینا واقع در خیابان نشاط و زورخانه علی‌قلی‌آقا واقع در خیابان مسجد سید، خیابان بیدآبادی، زورخانه شهدای دستگرد واقع در محله دستگرد، زورخانه‌های ابوتراب محمودآباد واقع در محله محمودآباد اصفهان و در خیابان ۱۷ شهریور، زورخانه المهدی (عج) واقع در خیابان کهندژ و زورخانه کارگران، زورخانه گردان رهنان واقع در محله رهنان، زورخانه‌های سیدالشهدا (ع)، جوی‌آباد، شهدای دهنو در محله دهنو و گلستان در خیابان لسان‌الارض مورد استقبال چشمگیر شهروندان قرار گرفت.

حضور ۶۰۰ اصفهانی در جام مولای عرشیان

بعد از ۲ سال محدودیت کرونا، بیست و یکمین دوره مسابقات ورزشی، جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان در اصفهان به اجرا در آمد. این مسابقات ماه مبارک رمضان در ۲۳ رشته ورزشی برای آقایان و در ۱۵ رشته برای بانوان برگزار شد که در واقع مینی ‌المپیکی با بیش از شش هزار نفر ورزشکار اصفهان بود و حدود ۷۰۰ مدال در جریان این دوره از مسابقات به قهرمانان اهدا شد. اتفاق بزرگی توسط شهرداری و با هدف بازگشت شور و نشاط به ورزش رقم خورد.

کد خبر 627570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.