آنچه در جلسه شصت‌وهشتم شورای شهر گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان طرح‌ها و لوایح بررسی شده در شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای ششم را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در گفت‌وگوی خبری پس از شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با گرامیداشت روز حمل‌ونقل و رانندگان اظهار کرد: لایحه خرید ۴۵ دستگاه اتوبوس در جلسه علنی امروز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت بر این اساس از سال گذشته تا امروز، جمع خریدهای شهرداری اصفهان به عدد ۲۸۳ دستگاه اتوبوس می‌رسد که اقدامی جدی در کنار بازسازی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: موضوع توسعه خطوط متروی اصفهان، بهره برداری از نیمی از خط دو مترو از سمت شمال در این دوره از مدیریت شهری، تأکیدات در حوزه حلقه چهارم ترافیکی که به سرعت بخش‌هایی از آن در شرق اصفهان در حال پیگیری است، سه رویکرد شورا با توجه به شرایط آلودگی هوا بود که این روزها درگیر آن هستیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طرح پیشنهادی استفاده از ظرفیت شهروندان مشارکت‌جو در انعکاس چالش‌ها و مشکلات شهری امروز نیز به بحث گذاشته شد که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق این طرح در قالب طرح «شهربان» به تصویب رسید.

وی با اشاره به بررسی لایحه بلیت پارک وحش صفه افزود: پارک وحش صفه تنها مجموعه نگهداری از حیوانات به ویژه گیاه خواران است که به رغم شرایط کرونایی و از رونق افتادن آن طی دو سال اخیر، اما همچنان محل نگهداری حیوانات در اصفهان است، از این رو تدابیر لازم برای نگهداری از این مجموعه چه قابل بازدید از سوی مردم باشد و چه نباشد، باید صورت گیرد.

صالحی ادامه داد: ادامه فعالیت این مجموعه نیازمند صرف هزینه‌هایی است، بنابراین در لایحه امروز پس از دو سال عدم قیمت‌گذاری، نرخ پیشنهادی بررسی شد. همچنین در کنار لایحه پیشنهادی، عرضه بلیت نیم‌بها به بازدیدهای گروهی نیز مطرح شد، در نهایت اصل لایحه تصویب شد که برای بررسی به مراجع قانونی ارسال می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص بررسی توافق‌های آزادسازی در جلسه امروز شورا گفت: سه مورد توافق آزادسازی در خیابان مصلی منطقه شش، حلقه چهارم حفاظتی و یک مورد در بازارهای سازمان میادین میوه و تره بار بررسی شد که هر سه به تصویب شورا رسید.

وی تصریح کرد: موضوع گزارش حسابرس صورت‌های مالی و بازرس قانونی امروز در خصوص سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، سازمان عمران و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا به تصویب شورا رسید.

صالحی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد جدید برای انجام امور نظافت و خدماتی ساختمان‌های شهرداری برای مدت دو ماه به عنوان لایحه در دستور کار قرار داشت که با توضیحات کمیسیون مربوط به تصویب شورا رسید.

وی با بیان اینکه موضوع اهدای سه جایزه نقدی به مبلغ مجموعاً پنج میلیارد ریال به عنوان جایزه ویژه مدیریت شهری در جشنواره شیخ بهایی سال آینده بررسی شد، اظهار کرد: امسال به پیشنهاد شهرک علمی و تحقیقاتی، جایزه ویژه مدیریت شهری در جشنواره شیخ بهایی در نظر گرفته شده است که با توجه به اینکه قرار است سه مورد از موضوعات شهری به صورت کاربردی گره گشایی شود و طرح‌ها با رویکرد دانش بنیان اولویت مدیریت شهری برای مشارکت در جشنواره آتی خواهد بود، این پیشنهاد در قالب لایحه به شورا رسید و پس از بررسی تصویب شد؛ به این ترتیب در راستای حمایت از اقدامات دانش بنیان و برای تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، این جایزه اقدامات قبلی را تکمیل می‌کند تا در عرصه ملی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دو موضوع جدی در نطق‌های امروز گفت: در حوزه آب تذکر داده شد که به رغم تلاش‌های مدیریت استان برای رفع کوتاه مدت و بلند مدت مشکل آب زاینده‌رود و با وجود تذکرات رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهور در سفر به اصفهان از جانب وزارت نیرو عزم راسخ و برنامه مدون در این خصوص نمی‌بینیم.

وی افزود: جای تأسف دارد که همه مجموعه‌ها تلاش شبانه روزی برای رفع مشکل آب دارند اما در بدنه وزارت نیرو برنامه، انسجام و تلاش مضاعف را نمی‌بینیم. امیدواریم زمان پیش رو به پایان نرسد و از فرصت‌های پیش رو در دولت سیزدهم استفاده شود.

صالحی درباره مشکل آلودگی هوای اصفهان نیز تصریح کرد: دغدغه‌هایی در این خصوص با موضوع انجام نشدن تعهدات نسبت به مردم شهر و استان اصفهان مطرح شد. به‌رغم اینکه در سال‌های گذشته یکی از منابع اصلی آلوده‌کننده هوای شهر در پاییز و زمستان مازوت‌سوزی بود، اما شاهد هستیم مشابه سال گذشته بعضی نیروگاه‌ها دوباره به مصرف این سوخت روی آوردند و مشخص نیست کدام مرجع و مجموعه قضائی و نظارتی این اجازه را داده است تا با توجه‌نکردن به رعایت سلامت شهروندان دوباره به چرخه مازوت‌سوزی برگردیم.

وی با اشاره به برخورد نکردن با صنایع آلاینده خاطرنشان کرد: نتیجه این موضوع را این روزها در شهر می‌بینیم. این امید وجود دارد که با کنار گذاشتن بعضی ملاحظات، موضوع قانون هوای پاک و رسیدگی به صنایع آلاینده حتی برخورد و توقف فعالیت‌های آن‌ها در دستور کار دولت قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری به وظایف خود آگاه است و با توجه به تلاش‌ها و اعدادی که در بودجه امسال شهرداری دیده شده، اقدامات برای خرید اتوبوس، تکمیل حلقه زیرزمینی حمل و نقل شهری و تکمیل حلقه چهارم ترافیکی نیز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: البته این تلاش‌ها را کافی نمی‌دانیم و گاهی فراتر از مسئولیت‌ها در این مسیر گام برمی‌داریم، در این راستا امیدواریم سایر دستگاه‌ها وظایف خود را در این زمینه که به حیات مردم اصفهان گره خورده است، انجام دهند.

کد خبر 627538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.