آقای استاندار! جلوی ظلم آشکار به اصفهان را بگیرید

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه به معنای پایمال کردن حق بیش از دو میلیون شهروند اصفهانی است که با هر دم آلودگی تشدید شده از اینگونه سوء‌تدبیرها را به کام خود فرو می‌برند و عواقب خطرناک آن در جانشان رسوب می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: طی چند روز اخیر شاهد راه‌اندازی بعضی مشعل‌های مازوت‌سوز نیروگاه شهید منتظری بودیم که با دور زدن مصوبات قانونی و با نام مدیریت بحران توسط مسئولان و بعضی از مرکزنشینان و مسئولان استانی صورت گرفته است.

وی افزود: در شرایطی که آلودگی هوای شهر اصفهان به دلیل ظرفیت آلایندگی و شرایط آب و هوایی ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت از هوای سالم به مرز هوای خطرناک می‌رسد، هر اقدامی که به هر میزان بتواند این آلایندگی را کنترل کند و آن را کاهش دهد بر همگان واجب است.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در کشور ظرفیت تولید بیش از ۶۰ هزار مگاوات برق وجود دارد، این در حالی است در تابستان این میزان مصرف و تولید را در نیروگاه‌ها داریم و در فصل زمستان مصرف برق نیز به کمتر از ۵۰ هزار مگاوات می‌رسد، بنابراین باید با مدیریت واحدهای نیروگاهی در کشور و خطوط انتقال، مأموریت غیرشرعی تولید برق با سوخت مازوت را از نیروگاه چسبیده به شهر دو میلیون نفری اصفهان و از دوش این شهر برداشت تا آلودگی گریبان شهر را رها کند.

وی ادامه داد: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه در واقع پایمال کردن حق بیش از دو میلیون نفر شهروند اصفهانی است که با هر دم آلودگی تشدید شده از اینگونه سوءتدبیرها را به کام خود فرو می‌برند و عواقب خطرناک آن در جانشان رسوب می‌کند.

سامع خطاب به استاندار اصفهان گفت: آقای استاندار! تقاضا دارم شخصاً وارد این موضوع شوید و با ایجاد یک سازوکار مستمر و جدی برای اجرای قوانین و دستور العمل‌ها از جمله قانون هوای پاک و کنترل این هیولای لجام گسیخته آلودگی هوا تدبیری عاجل داشته باشید.

وی افزود: آقای استاندار و آقای دادستان! اجازه ندهید با نام شما و در دوره مسئولیتتان با سوءتدبیر افرادی در مرکز و استان مصوبات قانونی مصرف نکردن سوخت مازوت نادیده گرفته شود، سال گذشته این مصوبه پس از سال‌ها نادیده گرفته شد و امسال نیز ادامه پیدا کرد؛ به این ظلم آشکار که هر لحظه و هر دم به ضرر مردم اصفهان در جریان است، باید هرچه زودتر خاتمه داده شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: نمایندگان مردم اصفهان باید از هر راهی به دنبال احقاق حق مردم شهر باشند و ما نیز به لطف الهی این کار را انجام خواهیم داد.

کد خبر 627506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.