پیرایش شهری به معنای ریخت‌وپاش و تجملات نیست!

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم پیرایش شهری گفت: پیرایش محور اصلی اصفهان شامل خیابان‌های کاوه، چهارباغ پایین و چهارباغ بالا مورد توجه قرار گرفته است، به‌ویژه محل‌های مشترک بین مناطق همچون میدان شهدا که باید نسبت به پیرایش آن‌ها اهتمام داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در نطق میان دستور شصت‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت روز حمل‌ونقل و رانندگان اظهار کرد: روز گذشته در ایستگاه شهید مهرابی اتوبوسرانی شاهد رویدادی زیبا بودیم، حضور فعالانه صدها راننده اتوبوسرانی قبل از اذان صبح برای خدمت‌رسانی به مردم منظره‌ای بسیار معنوی و زیبایی بود؛ شهر بر اثر ایثار، تلاش و کوشش این انسان‌ها برپا شده است، اما گاهی از زحماتی که برای نظم و آرامش شهر کشیده می‌شود، غافل هستیم.

وی افزود: تلاش‌های رانندگان حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل در کنار پاکبانان و کارگران فضای سبز، قابل ستایش است که به عنوان خادم مردم در شورای اسلامی شهر دست یک یک این عزیزان را می‌بوسم و امیدوارم قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موضوع پیرایش شهری گفت: یکی از دغدغه‌های این کمیسیون از آغاز دوره جدید فعالیت خود، موضوع پیرایش شهری بوده، در دستورات دینی نیز صدها نکته پیرامون نظم و پاکیزگی ذکر شده است و باید گفت بعضی نازیبایی‌ها زیبنده دین و فرهنگ و تاریخ ما نیست.

وی ادامه داد: بزرگان شهری زیبا و هنرمندانه را تحویل ما دادند و این معماری کم‌نظیر که امانتی است در دست ما باید به همان خوبی به آیندگان تحویل داده شود، در سفر به دیگر کشورها و تماشای آثار تاریخی آن‌ها نیز خواهیم فهمید هنر نزد ایرانیان است و بس.

میرباقری با بیان اینکه مزیت‌ها و آسیب‌های کارگروه قبل پیرایش شهری را در جلسات اخیر بررسی و نکات را بیان کردیم، خاطرنشان کرد: نخستین وظیفه در این خصوص رفع نازیبایی‌ها است، پیوسته کردن پیرایش مناطق نیز مورد تاکید قرار گرفته است، زیرا پیرایش گسسته چشمگیر نیست.

وی تصریح کرد: پیرایش محور اصلی اصفهان شامل خیابان‌های کاوه، چهارباغ پایین و چهارباغ بالا مورد توجه قرار گرفته است، به‌خصوص محل‌های مشترک بین مناطق مانند میدان شهدا که باید نسبت به پیرایش آن‌ها اهتمام داشت، پیرایش مناطق تاریخی مانند میدان امام (ره) و چهارباغ نیز مدنظر است و در اولویت قرار دارد.

فعالان عرصه تولید و مسکن فرماندهان اقتصادی کشور هستند

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کمیته تخصصی ساماندهی منظر شهری یا کارگروه پیرایش شهری در معاونت شهرسازی از ابتدای سال آغاز به‌کار کرد در این راستا از معاونت شهرسازی و مدیران مناطق درخواست می‌کنم در این خصوص توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: از شهروندان اصفهانی نیز درخواست می‌کنیم که در حد خود به وظایف اجتماعی در خصوص پیرایش شهری توجه کنند، در این راستا کسبه می‌تواند مغازه خود را مورد اهتمام قرار دهد و خود در این زمینه احساس مسئولیت کند.

میرباقری خاطرنشان کرد: پیرایش شهری به معنای ریخت‌وپاش و تجملات نیست، گاهی با هزینه کم می‌توان نازیبایی‌ها را رفع کرد و در این راستا به معاونت شهرسازی پیشنهاد شد طراحی‌ها در سه سطح انجام شود تا کسانی که می‌خواهند هزینه متوسط، خوب و عالی داشته باشند، شرایط برای آن‌ها فراهم باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست با سازندگان مسکن اظهار کرد: در این جلسه شهردار و معاونان و همکاران حوزه شهرسازی حضور فعال داشتند، بر این اساس از نزدیک و به صورت شفاف و صریح مشکل سازندگان را شنیدیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فعالان عرصه تولید و مسکن فرماندهان اقتصادی کشور هستند، گفت: اجر معنوی ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خانواده‌ها و خانه‌دار کردن مردم با هیچ منفعت مادی قابل مقایسه نیست، اما در این جلسه ده‌ها مورد از آسیب‌ها احصا شد که مدیران شهری باید نسبت به رفع آنها اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی افزود: پس از حوزه شهرسازی بیشترین مشکل مربوط به حوزه مالی و درآمد و پس از آن حوزه برنامه‌ریزی و روابط عمومی است، در این راستا از شهردار اصفهان درخواست می‌شود برنامه زمان‌بندی را از معاونت‌های مربوطه که در حوزه شهرسازی الکترونیک فعال هستند، بخواهد تا زمان‌بندی رفع آسیب‌ها و ایرادات مشخص شود.

میرباقری با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت «از من بپرس» در مناطق پانزده‌گانه شهرداری، تصریح کرد: مقرر شده بود این میز راه‌اندازی شود تا وقتی شهروندان سوالی دارند، بدانند یک نفر به صورت تخصصی پاسخگوی آن‌ها است، اما این اتفاق هنوز نیفتاده است، لذا امیدواریم مشکلات این طرح برطرف شود تا شیرینی آن را بچشیم.

کد خبر 627496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.