تردد بیش از ۴ هزار خودروی بدون معاینه فنی در شهر قم

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم با اشاره به تردد روزانه بیش از چهار هزار خودروی بدون معاینه فنی در هسته مرکزی شهر، گفت: بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان تمام دوربین‌های پلاک‌خوان سطح شهر باید به سامانه کنترل معاینه فنی متصل شود.

وحید برزو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کنترل ماشین‌های بدون معاینه فنی توسط دوربین‌ها در سطح شهر قم، اظهار کرد: این طرح جدیدی در شهر قم نبوده است و بر اساس مصوبه سال ۱۳۹۵ هیئت وزیران تحت عنوان طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلان‌شهرها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این مصوبه توسط پلیس، افزود: از سال ۱۳۹۵، اعمال جریمه برای خودروهای بدون معاینه فنی توسط پلیس و به صورت حضور فیزیکی توسط مأمور در خیابان انجام می‌شود، اما طبق طرح جدید در شهر قم، جریمه به صورت هوشمند و توسط دوربین‌های کنترل ترافیک انجام می‌شود.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: با فعال شدن دوربین‌های پلاک‌خوان هسته مرکزی شهر و اتصال آن به سامانه سیمفا (سامانه جامع معاینه فنی خودروی کشور) خودروهای بدون معاینه فنی به‌صورت هوشمند شناسایی می‌شود، در مرحله نخست یک پیام هشدار به صاحب خودرو ارسال می‌شود و سپس شماره پلاک در اختیار پلیس قرار می‌گیرد.

برزو از اعمال قانون توسط پلیس بر اساس ضوابط خبر داد و تصریح کرد: در هسته مرکزی شهر قم ۹ دوربین فعال است و به زودی اعمال قانون توسط دوربین‌ها و به صورت هوشمند انجام خواهد شد؛ لذا از شهروندان درخواست داریم هرچه سریع‌تر اقدام به اخذ معاینه فنی کنند.

وی با بیان اینکه اخذ معاینه فنی به‌خصوص در فصل زمستان اهمیت زیادی دارد، گفت: خودروهای بدون معاینه فنی از نظر تولید آلودگی باید مورد بررسی قرار بگیرد، زیرا در فصل زمستان و با توجه به وارونگی هوا این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و باید به آن اهمیت بیشتری داده شود.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های مهم شهر قم است، افزود: از بیش از ۱۵ هزار تردد در هسته مرکزی شهر در طول یک روز، بیش از چهار هزار خودرو یعنی ۲۴ درصد خودروها معاینه فنی ندارد و بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان تمام دوربین‌های پلاک‌خوان سطح شهر به سامانه کنترل معاینه فنی متصل می‌شود.

کد خبر 627476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.