طرح به‌کارگیری نیروی انسانی شهرداری در پایش میدانی شهر تصویب شد

طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر استفاده از ظرفیت شهروندان مشارکت جو در انعکاس چالش ها و مشکلات شهری(شهربان) به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح پیشنهادی هفت نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مبنی بر استفاده از ظرفیت شهروندان مشارکت جو در انعکاس چالش‌ها و مشکلات شهری (شهربان) امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در جلسه علنی شورا به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص این طرح اظهار کرد: بر اساس طرح پایش میدانی شهر کارکنان پس از دوره آموزشی مشکلات شهر را به مدیریت شهر و شورا و سایر نهادها منعکس می‌کنند، البته این موضوع مطرح است که توزیع محله‌ای چگونه می‌خواهد انجام شود.

وی ادامه داد: اواخر دوره پنجم طرحی به تصویب رسید و افرادی در دل محلات مسئول شدند تا همین کار را انجام دهند، آن زمان دوره‌های آموزشی هم ارائه شد که نتیجه آن شبکه‌سازی اجتماعی در محلات شهر و تبادل اطلاعات بین مردم و ایجاد هم‌افزایی بود، اکنون نیز بهتر است به همین مصوبه رجوع شود.

سیدامیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: تعدادی از شهروندان هر ماه یا هفته‌ای یک‌بار به صورت ثابت با سامانه ۱۳۷ ارتباط دارند و مشکلات شهری را انعکاس می‌دهند؛ لذا این ظرفیت در دل محلات وجود دارد که باید این مهم دیده شود و در قالب دستورالعمل اجرایی، نظام شناسایی، جذب و سطح‌بندی فرایند تعامل شکل گیرد.

علی صالحی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: برای توسعه و دسترسی مردم به سامانه ۱۳۷ کار لازم و کافی انجام نداده‌ایم، از این‌رو باید در راستای معرفی این ابزار بیشتر تلاش کنیم.

وی پیگیری نتایج گزارش‌های شهروندی در سامانه ۱۳۷ را یک ضرورت دانست و گفت: مصوبه روی مصوبه آوردن کمکی به ما نمی‌کند، باید اشکال فرایند موجود را احصا کنیم.

احمد شریعتی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مردمی جایگاه خاص خود را دارد، اما باید از ظرفیت ۱۵ هزار جمعیت دلسوز درون شهرداری نیز بهره برد و در آن ظرفیت هم‌افزایی ایجاد کرد.

عباس حاج‌رسولی‌ها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۵ هزار کارمند در شهرداری فعالیت می‌کنند که می‌توانند تجربیات چند ساله خود را با ما به اشتراک بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری از کارمندان خود درباره طرح جمع‌آوری زباله نظرسنجی کند، پیشنهاد داد: با محوریت مدیریت شهری، مردم دیدگاه‌های خود را در رابطه با موضوعات شهری که به نهادهای مختلف مربوط می‌شود با سامانه ۱۳۷ مطرح کنند و شهرداری پس از دسته‌بندی، موضوعات را به هر نهاد ارسال کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست کرد: گزارشی از درخواست‌های مردمی که در سامانه ۱۳۷ ثبت شده است به اعضای شورای اسلامی شهر ارائه شود، زیرا در فصل بودجه‌ریزی هستیم و خواسته‌های مردم می‌تواند در تدوین آن تأثیرگذار باشد.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان نیز در این زمینه اظهار کرد: شهروندان را باید به موضوع نظارت وارد کنیم، در این راستا امیدواریم نظارت مردمی را در کل شهر از جنس خدمات شهری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه خدمات شهری نیاز به نظارت کوچه به کوچه است تا خدمات با کیفیت بیشتر و رو به رشد ارائه شود.

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: شهرداری اصفهان در جشنواره رقابتی روابط عمومی ایران در دو محور افکارسنجی و هدایت افکار عمومی و ارتباطات مردمی در کنار شهرهای قم، شیراز و تهران موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد که حرکت رو به رشدی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به طرح پیشنهادی که به تقویت ارتباط با مردم کمک شایانی می‌کند، افزود: بیش از ۳۰۰ کارمند در شهرداری با سامانه ۱۳۷ در ارتباط هستند و بر اساس مطالعات انجام شده به لحاظ سکونت و تردد در محله‌ها پراکندگی متعادلی در شهر دارند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: این طرح حس تعلق سازمانی را به دنبال خواهد داشت و موجب می‌شود کارمندان به ظرفیت کاری خود، بعد نظارتی سامانه ۱۳۷ را نیز اضافه کنند.

وی ادامه داد: در این راستا با دیگر نهادها همچون شرکت آب و برق نیز در ارتباط هستیم، بر این اساس هرگونه اطلاعات مرتبط با این نهادها که از سوی شهروندان در سامانه ۱۳۷ ثبت شود با تحلیل در اختیار آنها گذاشته می‌شود، در واقع به نوعی مدیریت هماهنگ در شهرداری از طریق ارتباطات مردمی شکل می‌گیرد و فرایند پاسخگویی به مردم نیز باکیفیت‌تر می‌شود.

کد خبر 627430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.