کره شمالی دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد

به گفته نیروهای گارد سواحل ژاپن و ارتش کره جنوبی، کره شمالی امروز دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.

به گزارش ایمنا، بر اساس بیانیه گارد سواحل ژاپن، اطلاعات رسمی دقیق‌تر درباره محل اصابت و سقوط موشک اکنون ارائه نشده است.

کشتی‌های گشت ژاپن مستقر در منطقه درخواست کرده‌اند اگر بقایای موشک یافته شد به آن نزدیک نشوند و فوری با مقامات تماس بگیرند.

همچنین منابع دولتی در شبکه NHK تلویزیون ژاپن اعلام کردند موشک به خارج از منطقه اقتصادی ویژه ژاپن در دریای ژاپن اصابت کرده است.

دفتر مدیریت بحران ژاپن و وزارت دفاع اقدام به جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل داده‌های مربوط به شلیک موشکی جدید کره شمالی و تحقیق درباره آن کرده‌اند.

به گفته مقامات، تاکنون گزارشی از میزان خسارات وارد شده به بخش ژاپن در نتیجه انجام آزمایش موشکی منتشر نشده است.

این در حالی است که ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد، پیونگ‌یانگ امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم آذرماه_ «موشک بالستیک غیرمشخصی» را شلیک کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی موشک بالستیک نامشخصی را به سمت دریای شرق (دریای ژاپن) شلیک کرد.

این آزمایش موشکی چند روز پس از آن است که آژانس خبری مرکزی کره شمالی اعلام کرد یک مؤسسه تحت نظارت آکادمی علوم دفاعی کره شمالی، بیست‌وپنجم آذرماه یک موتور سوخت جامد با رانش بالا را آزمایش کرده است. این اقدام برای دستیابی به سلاح جدید استراتژیک توسط کره شمالی با موفقیت انجام شده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شخصاً در محل آزمایش این موتور حضور داشته است.

با وجود تحریم‌های بین‌المللی محکم بر ضد برنامه تسلیحاتی کره شمالی، پیونگ‌یانگ توانسته است زرادخانه موشک بالستیک قاره‌پیما را تولید کند اما تمام این موشک‌ها با سوخت مایع کار می‌کنند و رهبر کره شمالی اولویت استراتژیک را به توسعه موتورهای با سوخت جامد پیشرفته داده است.

کد خبر 627426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.