افزایش تنوع و ترکیب رنگ در فضای سبز اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در راستای افزایش تنوع و ترکیب رنگ در فضای سبز موجود، کاشت انواع درخت و درختچه‌های زینتی برگ رنگی، شکوفه‌های جذاب و انواع درختچه‌های گلدار زمستانه در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش با بیان اینکه باغ شهر اصفهان از دیرباز به عنوان یک شهر تفرجگاهی و سیاحتی مورد بازدید عام و خاص بوده است و از نظر سرانه و وسعت فضای سبز شهری در زمره برترین شهرهای ایران است، اظهار کرد: تنوع گونه‌های درختی و درختچه‌ای موجود در شهر به حدی است که در فصول مختلف سال، انواع گونه‌های پهن‌برگ و سوزنی برگ موجود از نظر بصری باعث ایجاد طیف رنگی متنوعی در فضای سبز می‌شوند.

وی افزود: طیف رنگی در فضای سبز به گونه‌ای است که با خزان پاییزه درختان، طیف گسترده‌ای از رنگهای سرد و گرم به ظهور می‌رسند و جلوه پاییزی شهر را با زیبایی دو چندان می‌آرایند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه درخشش و خزان برگ‌های درختان چهارباغ اصفهان در فصل پاییز، نظر هر عابر پیاده‌ای را به خود معطوف می‌دارد، ادامه داد: خزان پاییزه درختان توت (زردرنگ)، نارون (طلایی) و چنار (قهوه‌ای روشن) در ترکیب با رنگ سبز درختانی همچون کاج، نوش، سرو و لاوسون، زیبایی بصری فراوانی را برای باغ شهر اصفهان به ارمغان می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تنوع و ترکیب رنگ در فضای سبز موجود، کاشت انواع درختان و درختچه‌های زینتی برگ رنگی (آلوگل میروبالان، افرا ابلق، میخک هندی ابلق، کاج طلایی و سدروس آبی)، و شکوفه‌های جذاب (گیلاس زینتی، ذغال اخته و هلوگل) و انواع درختچه‌های گل‌دار زمستانه (گل یخ و مریم گلی درختی) در برنامه‌های آینده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار دارد.

کد خبر 627414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.