لزوم پیوند مدیریت شهری با مراکز علمی و دانشگاهی

شهردار تیران گفت: پیوند و ارتباط دوسویه مدیریت شهری با مراکز علمی و دانشگاهی در راستای تحول‌آفرینی و توسعه شهر بر مبنای روش‌های علمی اهمیت زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن حجتی در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی تیران با اشاره به نبود تعاملات مشترک علمی و دانشگاهی با بدنه مدیریت اجرایی جامعه، اظهار کرد: تقویت همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاهیان، توسعه در حوزه‌های مختلف را بر مبنای علمی و به دور از رفتارها و تصمیمات سلیقه‌ای رقم می‌زند.

وی با اشاره به مشکلات و ناکارآمدی‌های در بعضی از حوزه‌ها، افزود: تصمیم‌سازان بدون نگاه جامع علمی و ارتباط با کارشناسان، تنها بر مبنای نظر فردی عمل می‌کنند.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: تعامل میان دانشگاهیان و متخصصان در حوزه‌های مختلف شهری با مدیران محلی و اعضای شوراهای اسلامی شهرها می‌تواند در تصمیم‌سازی‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند و منسجم کارگشا باشد.

حجتی ادامه داد: شکل‌گیری شهرهای مدرن نیازمند همکاری مشترک اساتید و دانشجویان با مسئولان شهری است تا انسان مدرن تربیت شود.

وی عقلانیت مدرن را برگرفته از آموزش‌ها و تربیت‌های علمی و اجرایی دانست و تصریح کرد: دانشجویان در مسیر علم‌آموزی به تجربه‌اندوزی نیاز دارند و همین موضوع تعامل دانشگاه و مدیریت اجرایی را بیش از پیش مورد توجه قرار می‌دهد.

شهردار تیران خاطرنشان کرد: جامعه توسعه‌یافته هیچ‌گاه میان بدنه اجرایی و مدیریت مدرن فاصله ایجاد نکرده است و همواره بر لزوم مشارکت تاکید دارد.

حجتی برای انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با دانشگاه علمی و کاربردی در راستای آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری و آموزش شهروندان اعلام آمادگی کرد.

بهزاد جمالی، سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی تیران نیز در این دیدار نگاه خاص مدیریت شهری در دوره جدید برای ارائه راهکارهای علمی و تعاملی با دانشگاه‌ها را اقدامی بزرگ و آینده‌نگر برای شهر دانست و گفت: مدیریت شهری تیران در دوره ششم به دنبال فرصت‌سازی برای فعالیت‌های علمی است.

کد خبر 627404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.