لزوم توجه نظام آموزشی به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان

کارشناس آموزش و پرورش گفت: محصلان کشورمان باید مانند دیگر دانش‌آموزان کشورهای دنیا، وارد بازار کار شوند، لذا لازم است با ایجاد هنرستان‌ها، کار و دانش‌ها فرصت‌های مهارتی و شرایط برای آن‌ها فراهم شود.

ناصر کوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، مجموع برنامه درسی را عامل اثرگذار در کیفیت و عدالت آموزشی مدارس دانشت و اظهار کرد: برنامه‌ها درسی نباید به سمتی حرکت کند که کنکور تمام هدف دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

وی افزود: تا به امروز کنکور به یک غول بسیار سنگین تبدیل شده است که دانش‌آموزان از دبیرستان‌های دوره اول و حتی اکنون از دوره ابتدایی در رقابت ناسالم و منفی که انتهای آن به آزمون کنکور ختم می‌شود، ورود می‌یابند.

این کارشناس آموزش و پرورش تاکید کرد: قرار نیست تمام افراد به دانشگاه وارد شوند، چرا که این بستر مهیا نشده است. محصلان کشورمان باید مانند دیگر دانش‌آموزان کشورهای دنیا، وارد بازار کار شوند، لذا لازم است با ایجاد هنرستان‌ها، کار و دانش‌ها فرصت‌های مهارتی و شرایط برای آن‌ها فراهم شود.

وی با ابزار تأسف از اینکه نقش فرهنگ‌سازی در خانواده‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که تمام دانش‌آموزان وارد دانشگاه شوند.

کوهستانی خاطرنشان کرد: اگر در حوزه اشتغال و مهارت‌آموزی به درستی مدیریت کنیم و دیدگاه دانش‌آموزان و خانواده تنها کنکور و دانشگاه‌محور نباشد، افرادی موفق و مهارت‌آموز را در جامعه تربیت کرده‌ایم.

کد خبر 627401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.