کشف تخلفات نیروهای امنیتی سن‌خوزه توسط مردم

ساکنان سن‌خوزه به‌زودی قادر خواهند بود از طریق یک بستر آنلاین سوابق عملکرد نیروهای امنیتی را جست‌وجو کنند و از تخلفات احتمالی آن‌ها آگاه شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دسترسی به اطلاعات مربوط به تخلفات نیروهای امنیتی سن‌خوزه، سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در آمریکا، از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ به وسیله یک بستر جدید اینترنتی برای مردم قابل رؤیت خواهد بود و جالب این است که کاربران می‌توانند به اطلاعات مربوط به نوع تخلف، زمان وقوع آن و نام افسر متخلف دسترسی پیدا کنند. این اقدام به افزایش شفافیت عملکرد مدیران در تصمیم‌گیری برای شهر کمک خواهد کرد، اعتماد بین مردم و نیروهای امنیتی را افزایش خواهد داد و در نهایت، مسئولیت‌پذیری هرچه بیشتر افسران پلیس را در اجرای وظایف خود به دنبال خواهد داشت.

سام لیکاردو، شهردار سن‌خوزه ادعا کرده است که اطلاعاتی که در مورد عملکرد افسران پلیس در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت، مبتنی بر قانون اساسی ایالت خواهد بود که در سال ۲۰۱۹ وضع شد. این اطلاعات شامل شلیک به افراد متخلف، اعمال زور به مردم که آسیب جسمی را برای آن‌ها به دنبال داشته است و تعارض به حقوق دیگران را در بر می‌گیرد و می‌تواند در صورت ارائه گزارش کاربران به پیگرد قانونی و حتی حبس برای افسر مورد نظر منجر شود. در حال حاضر این اطلاعات در مورد عملکرد نیروهای امنیتی تا سال ۲۰۲۰ قابل دسترسی است، با این حال لیکاردو ادعا کرده است که همواره سوابق سایر افسران در این بستر بارگذاری خواهد شد.

کشف تخلفات نیروهای امنیتی سن‌خوره توسط مردم

قابلیت دسترسی به اطلاعات

سام لیکاردو هدف از توسعه بستر جدید را آگاه‌سازی مردم از سوابق نیروهای امنیتی معرفی کرده است و این اقدام را رویکردی کارآمد برای افزایش اعتماد میان شهروندان سن‌خوزه و مدیران شهر، به‌ویژه افسران پلیس دانسته است. وی مدعی شده است که تمام اطلاعات در مورد سوابق نیروهای امنیتی بدون هیچ کاستی در این بستر بارگذاری می‌شود، ضمن این‌که امکان دسترسی به آن‌ها برای همه شهروندان فراهم می‌آید. لیکاردو یکی از مهم‌ترین مزایای این اقدام را جلوگیری از استخدام افسران پلیس دارای سوءسابقه در سایر نهادها معرفی کرده است که این امر به سهم خود می‌تواند منجر به مسئولیت‌پذیری بیشتر و صادقانه‌تر سایر نیروهای امنیتی شود.

کد خبر 627396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.