ترکیب احتمالی آرژانتین برابر فرانسه

تیم ملی آرژانتین برای کسب عنوان قهرمانی جهان، امروز برابر فرانسه مسابقه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های فوتبال آرژانتین و فرانسه در دیدار نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم خواهند رفت.

آرژانتینی‌ها پس از قهرمانی در کوپا آمریکا در سال ۲۰۲۱ با هدایت لیونل اسکالونی، امیدوارند پس از ۳۶ سال بتوانند ستاره سوم را روی پیراهن خود حک کنند، هر چند کار سختی برابر شاگردان «دیدیه دشان» خواهند داشت که درصدد دفاع از عنوان قهرمانی خود هستند.

آلبی‌سلسته که در ترکیب خود از حضور فوق‌ستاره‌ای به نام لیونل مسی بهره می‌برد، برای دومین بار در سه دوره اخیر بازی فینال جام جهانی را به همراه او تجربه خواهد کرد. آن‌ها امیدوارند که تجربه تلخ فینال جام جهانی ۲۰۱۴ و شکست برابر آلمان تکرار نشود و با درخشش لئو که آخرین حضورش در معتبرترین رقابت ملی جهان را تجربه می‌کند، بر سکوی قهرمانی جهان بایستند.

شاگردان «اسکالونی» این تورنمنت را با شکست دور از انتظار برابر عربستان آغاز کردند، اما در دو بازی بعدی مرحله گروهی با کسب دو پیروزی و ثبت دو کلین‌شیت، موفق شدند به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند. آن‌ها در دور حذفی استرالیا، هلند و کرواسی را نیز مغلوب کردند تا پیش‌بینی‌های قبل از جام که حکایت از حضور آرژانتین در فینال داشت، درست از آب دربیاید.

امیلیانو مارتینز که نقش بسزایی در رساندن آرژانتین به فینال داشته در بازی فردا نیز درون دروازه خواهد ایستاد؛ اسکالونی امیدوار است که مارتینز همچون کوپا آمریکا با درخشش خود بتواند زمینه‌ساز قهرمانی کشورش شود.

در قلب خط دفاعی به نظر می‌رسد باز هم شاهد زوج اوتامندی و رومرو خواهیم بود. این دو بازیکن که در اکثر دیدارهای آرژانتین در این جام در ترکیب اصلی قرار داشتند، این بار کار سختی برابر مهاجمان زهردار فرانسه خواهند داشت. در سمت راست مولینا پس از گلزنی برابر هلند جای خود را به خوبی در ترکیب به دست آورده و در سمت چپ، آکونیا پس از گذراندن یک بازی محرومیت برابر کرواسی در ترکیب قرار خواهد گرفت تا وظیفه سخت مهار امباپه و دمبله را در دو سمت بر دوش آن‌ها باشد.

آرژانتینی‌ها در خط میانی با حضور انزو فرناندز و الکسیس مک آلیستر در بازی‌های قبلی به خوبی توانستند برای مهاجمان خود فرصت گلزنی فراهم کنند و بازی فینال نیز احتمالاً همین وظیفه را برعهده دارند. رودریگو دی پائول و لئاندرو پاردس دو هافبک دیگر ترکیب ۴-۴-۲ اسکالونی خواهند بود تا در درگیری‌های میانه میدان، توپ را به دیگر هافبک‌های آرژانتین برای پایه‌ریزی حمله جدید برسانند.

در خط حمله شاهد زوج خط حمله آلوارز و مسی خواهیم بود. آلوارز در بازی اول برابر عربستان کار را از روی نیمکت آغاز کرد اما با درخشش خود توانست لائوتارو مارتینز را نیمکت‌نشین کند و اکنون با چهار گل در رتبه دوم جدول گلزنان قرار دارد.

در نهایت، چشم امید آرژانتینی‌های دنیا به ساق‌های لیونل مسی خواهد بود تا بتواند قهرمانی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. مسی این فرصت را خواهد داشت تا با قهرمانی، آقای گلی و کسب عنوان بهترین بازیکن جام، به نوعی یک هت‌تریک را برای خود ثبت کند تا یک جام جهانی به‌یادماندنی برای او و هواداران آلبی‌سلسته رقم بخورد.

ترکیب احتمالی آرژانتین
مارتینزاوتامندیرومرومولیناآکونیا – دی پائول – پاردسفرناندز – مک آلیسترآلوارز - مسی

کد خبر 627374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.