دشان: فرانسوی‌ها هم می‌خواهند مسی قهرمان شود/ بنزما؟ بازیکنانی که نیاز دارم در دسترس هستند

سرمربی تیم ملی فرانسه گفت: می‌دانم آرژانتینی‌ها و بسیاری از فوتبال‌دوستان ازجمله برخی فرانسوی‌ها دوست دارند به‌خاطر مسی آرژانتین قهرمان شود، اما همان‌طور که گفتم نگران بازی نیستم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدیه دشان در کنفرانس خبری پیش از فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر میان تیم‌های ملی فرانسه و آرژانتین اظهار کرد: زمانی‌که به کنفرانس خبری می‌آمدم، بازیکنانم در حال استراحت بودند. درواقع اکنون اطلاعات دقیقی درباره تعداد مبتلایان یا وضعیت بازیکنان مبتلا ندارم. در حال تلاش هستیم تا این معضل را به بهترین شکل و با آرامش حل کنیم. امروز اطلاعات بیشتری به من خواهد رسید.

وی افزود: امشب و فردا صبح را برای تصمیم‌گیری درباره فهرست نهایی زمان دارم. البته می‌دانم که این قضیه بیماری مورد علاقه شما رسانه‌هاست و درک می‌کنم. تمام احتیاط‌های لازم و دستورات پزشکی را رعایت کرده‌ایم و سعی داریم تا این وضعیت را مدیریت کنیم. قطعا این شرایطی نیست که دوستش داشتیم، ولی باید با آن کنار بیاییم.

سرمربی تیم ملی فرانسه با اشاره به نگرانی‌ها درباره شرایط نه‌چندان خوب شاگردانش برای بازی فینال مقابل آرژانتین تصریح کرد: در هر صورت، این شرایطی است که در آن گرفتار شده‌ایم و باید خودمان را با آن وفق دهیم. هر کاری می‌کنیم تا در بهترین فرم در میدان و برابر آرژانتین حاضر شویم. آرژانتین نیز با مشکلاتی روبه‌رو بوده و در اولین بازی پس از شکست برابر عربستان وارد بحران شد. نه نگرانم و نه استرس دارم.

دشان ادامه داد: بهترین راه آماده شدن برای بازی فینال جام‌جهانی حفظ آرامش است. این مهم‌ترین بازی ممکن است و بازی خاصی برای همه خواهد بود. فضای خاصی نیز بر این بازی حاکم است و می‌دانم آرژانتینی‌ها و بسیاری از فوتبال‌دوستان ازجمله برخی فرانسوی‌ها دوست دارند به‌خاطر مسی آرژانتین قهرمان شود، اما همان‌طور که گفتم نگران نیستم.

دشان: فرانسوی‌ها هم می‌خواهند مسی قهرمان شود/ بنزما؟ بازیکنانی‌که نیاز دارم در دسترس هستند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کریم بنزما نمی‌توانست فرانسه را در فینال همراهی کند و همچنین حقیقت دارد که ناراحت است و دعوت فدراسیون برای تماشای فینال را رد کرده، گفت: احتمالا این سوال موردعلاقه خبرنگاران خارجی بوده، این‌طور نیست؟ اگر جواب ندهم، می‌گویید دشان عصبانی است. پیش از شروع جام چند بازیکن مصدوم شدند که یکی از آن‌ها کریم بنزما بود. در نخستین بازی نیز لوکاس هرناندز مصدوم شد و اکنون ۲۴ بازیکن در اردو دارم. طرح سوال درباره این بازیکنان، حداقل بگویم، کمی ناخوشایند است. گروه در دسترس من اینجاست و من نگران دعوت از بازیکنان سابق یا بازیکنان مصدوم از سوی فدراسیون و واکنش آن‌ها نیستم و اصلا خودم را درگیر این قضیه نمی‌کنم. ما در ابتدا یک گروه داشتیم و به‌خاطر مصدومیت‌ها سه بازیکن را از دست دادیم. کریم بنزما، انکونکو و لوکاس دیگر با ما نیستند.

سرمربی خروس‌ها در رابطه با ماندن در تیم ملی فرانسه و تداوم همکاری اظهار کرد: مربیگری فرانسه بهترین اتفاقی است که در زندگی برای من رخ داده و زمانی نیز به‌عنوان بازیکن تیم ملی از بازی برای فرانسه احساس غرور می‌کردم. هدایت فرانسه برای من افتخار بزرگی است؛ این یعنی عشق و مربیگری در بالاترین سطح فوتبال. از هدایت فرانسه خوشحالم و همیشه تیم ملی مهم‌تر از شخص من بوده است. تیم ملی فراتر و بالاتر از هر چیز دیگری است. من در خدمت کشورم هستم و فردا هم مربی فرانسه خواهم بود. فعلا به تنها چیزی که فکر می‌کنم فینال است و نه آینده.

دشان: فرانسوی‌ها هم می‌خواهند مسی قهرمان شود/ بنزما؟ بازیکنانی‌که نیاز دارم در دسترس هستند

دشان با اشاره به ورزشگاه لوسیل و حضور حداکثری تماشاگران آرژانتینی هم خاطرنشان کرد: تیم آرژانتین از حمایت قوی مردمی برخوردار است و در تمام بازی‌ها نیز چنین بوده است. در بازی فردا اگرچه فرانسوی‌هایی در ورزشگاه خواهند بود، اما تعداد آرژانتینی‌ها بیشتر است. مردم آرژانتین پرشورند و از تیمشان به بهترین شکل حمایت می‌کنند. این یک بازی فینال است و فردا رقیب ما روی سکوها نیست، بلکه درون میدان است. یکی از دو تیم درنهایت ستاره سوم را روی سینه خواهد زد و امیدوارم آن تیم ما باشیم.

وی در پایان درباره ستاره تیمش در خط حمله گفت: کیلیان امباپه زمانی که باید حرف بزند، حرفش را خواهد زد و این کار را قبلا هم انجام داده است. او فعلا نیاز به آرامش دارد. او را متمرکز روی بازی فینال می‌بینم و می‌داند در زمین چه کاری باید انجام دهد. ازلحاظ روحی در بهترین وضعیت قرار دارد و اصلا دوست ندارم شرایط روحی و ذهنی‌اش را برهم بزنم.

کد خبر 627361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.