اسکالونی: بازیکنان آرژانتین برای این پیراهن همه کار می‌کنند/ فینال بین مسی و امباپه نیست!

سرمربی تیم ملی آرژانتین گفت: فردا دو تیم آرژانتین و فرانسه به مصاف هم می‌روند و این فقط تقابل بین لیونل مسی و امباپه نیست. مسی در شرایط خوبی قرار دارد و امیدواریم فردا در اوج باشد، اما این بازی بین آرژانتین و فرانسه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیونل اسکالونی در کنفرانس خبری پیش از فینال مهم و سرنوشت‌ساز جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر میان تیم‌های آرژانتین و فرانسه اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم قهرمان جام‌جهانی شویم و این فوق‌العاده خواهد بود. مهم این است که لیونل مسی از این بازی لذت ببرد و چه سناریویی بهتر از درخشش در فینال جام‌جهانی؟ روز گذشته داشتیم با بازیکنان صحبت می‌کردیم و من از آن‌ها تشکر کردم. زیرا این حس برای تمام آرژانتینی‌هاست.

وی افزود: امیدواریم فردا بتوانیم جام قهرمانی را بالای سر ببریم و اگر این اتفاق رخ ندهد نیز، باز هم احساس غرور کنند؛ زیرا حالا لحظه لذت بردن از این فینال است. ما نمی‌توانیم فقط به پیروزی فکر کنیم. موارد زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را به‌خوبی تجزیه و تحلیل و سعی کنیم شکست نخوریم. روی آنالیز بازی کار زیادی شده، اما ما نمی‌توانیم فقط به بردن فکر کنیم و احتمال باخت نیز وجود دارد.

سرمربی تیم ملی آرژانتین درباره بازی آلبی‌سلسته در فینال تصریح کرد: ایده و تفکر ما این بود که تیم ملی متعلق به همه باشد. باید به هر بازیکنی فرصت درخشش را داد و سپس باید تصمیم بگیریم که آیا آن‌ها در سطح تیم هستند یا خیر. ما یک گروه فوق‌العاده تشکیل داده‌ایم که برای این پیراهن همه کاری می‌کنند و این مهم‌ترین دستاورد برایمان است.

لیونل اسکالونی با اشاره به آمادگی تمام بازیکنان آرژانتین گفت: ما در بهترین شرایط خود قرار داریم. من حتی نمی‌خواهم بازیکنانی مانند نیکو دومینگز، خوان موسو، لوکاس مارتینز کوارتا، نیکو گونزالس، خواکین کوره‌آ را فراموش کنم. بزرگ‌ترین پیروزی ما این است که همه احساس می‌کنند بخشی از تیم هستند. حتی مردم نیز چنین احساسی دارند و ما تا شروع فینال از این لحظات لذت خواهیم برد.

وی درباره سبک بازی تیم ملی آرژانتین مقابل فرانسه عنوان کرد: برنامه بازی برای ما روشن است. همانند دیدار مقابل هلند، سعی می‌کنیم بازی به پنالتی کشیده نشود. فرانسه قابلیت بازی به سبک‌های مختلفی را دارد، آن‌ها می‌توانند مالک توپ باشند یا به ضدحمله فکر کنند، باید دقیقه‌به‌دقیقه پیش برویم و فکر می‌کنم ما برای این دیدار آماده هستیم.

اسکالونی: بازیکنان آرژانتین برای این پیراهن همه‌کار می‌کنند/ فینال بین مسی و امباپه نیست!

سرمربی آلبی‌سلسته درباره تقابل لیونل مسی و کیلیان امباپه که این‌روزها نقل محافل شده است، خاطرنشان کرد: فوتبال یک بازی تیمی است. تنها ستاره حریف فقط کیلیان امباپه نیست و تیم ملی فرانسه بازیکنان دیگری دارد که به امباپه پاس داده و او را به بازیکن بهتری تبدیل می‌کنند. البته کیلیان امباپه یکی از بهترین‌هاست، او هنوز جوان است و به روند رو به‌ رشد خود ادامه خواهد داد و در این مورد شکی نیست. فردا دو تیم آرژانتین و فرانسه به مصاف هم می‌روند و این فقط تقابل بین لیونل مسی و امباپه نیست. مسی در شرایط خوبی قرار دارد و امیدواریم فردا در اوج باشد، اما این بازی بین آرژانتین و فرانسه است.

اسکالونی در پاسخ به این پرسش که نظرت درباره بحران بیماری در اردوی تیم ملی فرانسه چیست، اضافه کرد: در رابطه با ویروسی که به‌تازگی گریبان بازیکنان فرانسوی را گرفته نمی‌توانم چیزی به شما بگویم. زیرا ما آنجا نیستیم. ما خود را بر اساس شرایط مساعد حریف و البته نگاه به اوضاع خودمان برای این دیدار آماده می‌کنیم.

وی با اظهار ناراحتی از اتمام بلیت‌ها و جای ماندن برخی هواداران آرژانتین از حضور در ورزشگاه لوسیل گفت: بسیار متاسفم که نمی‌توانید بازی فینال را از نزدیک ببینید. دوست داشتم بتوانید در ورزشگاه حاضر باشید، اما این اتفاق رخ داده و نمی‌توان کاری انجام داد.

سرمربی آرژانتین همچنین درباره اشک‌هایی که پس از رسیدن به فینال جام‌جهانی ریخت و بسیار در فضای مجازی فراگیر شد، عنوان کرد: مانند هر آرژانتینی عاشق فوتبال، آن اشک‌ها ناشی از احساساتم بود. این چیزی فراتر از یک ورزش است. من از هواداران نیز به‌خاطر احساساتشان تشکر می‌کنم.

لیونل اسکالونی در پایان گفت: آرزو دارم مسی موفق شود قهرمانی جام‌جهانی را به‌دست آورد؛ به‌ویژه پس از اینکه اعلام کرد بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲ به کار خود در تیم ملی پایان خواهد داد و از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند.

کد خبر 627347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.