پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس در آذربایجان شرقی تشییع می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی گفت: پیکر مطهر ۶ شهید گمنام دفاع مقدس فردا یکشنبه ساعت ۱۰ صبح پس از استقبال مردم در فرودگاه شهید مدنی تبریز، در این استان تشییع می‌شود.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار رضا عباسی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به درخواست مردم شهرستان‌های مختلف، پیکر شهدا برای تشییع و اجرای برنامه‌های فرهنگی به مناطق مختلف استان فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ششم دی هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور پیکر ۳۰۰ شهید تشییع می‌شود، افزود: از این تعداد، چهار شهید در تبریز شامل محدوده استانداری، پارک مفاخر، پالایشگاه نفت و شرکت تراکتورسازی، یک شهید در شهرستان ملکان و یک شهید در شهرستان ورزقان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

دریادار عباسی ادامه داد: پیکرهای مطهر این شهدا مربوط به شهدای تفحص‌شده شرق دجله و عملیات بدر و تک‌های مختلف دشمن در منطقه شرهانی است.

آذربایجان شرقی ۹ هزار و ۸۶۸ شهید سرافزار تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرده که از این تعداد، ۹ هزار و ۵۶۶ شهید مربوط به دفاع مقدس و ۲۶۸ شهید مربوط به شهدای مدافع حرم، مدافع سلامت، ترور و دیگر موارد است.

کد خبر 627312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.