شایعه بازگشت چهارباغ به خودرو محوری صحت ندارد/ شهروندان به شایعات توجه نکنند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: احتمال می‌رود با توجه به شکایت برخی شهروندان از بروز ناهنجاری‌ها در گذر چهارباغ، شایعه بازگشت این گذر به خودرومحوری به‌وجود آمده باشد؛ درحالی‌که این موضوع به هیچ‌عنوان صحت ندارد و نوعی شیطنت رسانه‌ای محسوب می‌شود.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به شایعه ماشین‌رو شدن دوباره گذر چهارباغ اظهار کرد: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و در حیطه کاری شورای اسلامی شهر و شهرداری مطرح نشده است.

وی افزود: منبع انتشار این شایعه در دست نیست و احتمال می‌رود یکی از خبرگزاری‌ها یا تعدادی از اصحاب رسانه در فراگیر شدن آن نقش داشته باشند و به‌نوعی شیطنت رسانه‌ای محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برنامه شورای ششم در رابطه با گذر چهارباغ تصریح کرد: گذر چهارباغ، یک گذر پیاده‌رو با رویکرد فرهنگی و دارای محور تاریخی و باارزش همراه با پویایی و سرزندگی است؛ چراکه نبض حرکت و نشاط همراه با رونق اقتصادی و کیفیت مطلوب کسب‌وکار در این گذر جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان پیاده‌رو شدن خیابان چهارباغ عباسی تاکنون، شاهد استقبال شهروندان از این گذر هستیم؛ بنابراین هدف شورای اسلامی شهر و شهرداری این است که اگر نهادهای دیگر در رابطه با این گذر نظری دارند، ارائه کنند و چنانچه اجرای برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی برای این مکان در نظر گرفته شده است، در یک چارچوب مطلوب اجرا شود تا کیفیت این محور افزایش یابد.

نورصالحی با اشاره به بعضی گلایه‌مندی‌های ایجادشده از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی در گذر چهارباغ گفت: احتمال می‌رود با توجه به شکایت برخی شهروندان از بروز ناهنجاری‌ها در این گذر، شایعه حاضر به‌وجود آمده باشد؛ بااین‌حال اصلاح وضع موجود نیز نیازمند برنامه‌ریزی فرهنگی است که امیدواریم با کمک و همکاری دیگر دستگاه‌ها، گامی در جهت رفع نگرانی‌های موجود برداریم.

وی با اشاره به شایعه تبدیل شدن فضای اجتماعی گذر فرهنگی چهارباغ به فضای امنیتی ادامه داد: با نگاهی به حوادث و اتفاقات ماه‌های اخیر، با توجه به اینکه افرادی اقدام به برهم زدن نظم و آرامش نه‌تنها در محور چهارباغ، بلکه در کل شهر کردند، طبیعی است که نیروهای نظامی و انتظامی برای ایجاد امنیت در فضای شهر اقدام می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در ماه‌های اخیر، شاهد حوادث ناگواری در اصفهان و دیگر شهرهای کشور بودیم که توسط معاندان و دست‌نشانده‌های آن‌ها رقم خورد و مردم با همکاری نکردن با آن‌ها هوشیارانه و آگاهانه نقشه دشمن را خنثی کردند و جوانانی نیز که فریب این جریان را خورده بودند به مسیر هدایت و روشنگری بازگشتند.

وی افزود: بنابراین اگر برخورد نیروهای انتظامی با آشوب و ناامنی نام امنیتی به خود بگیرد، این اتفاق در کل شهر رقم خورده است و تمام شهر از این فضای امنیتی متأثر شده است و وظیفه اصلی نیروهای انتظامی در چهارباغ و غیر از آن برقراری نظم و امنیت شهر و شهروندان است؛ بنابراین در این مدت، نیروهای انتظامی و بسیج طعم شهادت و جانبازی را چشیدند، اما اجازه تعرض به سرزمین و آرمان‌های مقدس انقلاب را ندادند.

نورصالحی اظهار کرد: یکی از نقش‌های گذر چهارباغ این است که به محور گفت‌وگوی مردم تبدیل شود؛ همان‌طور که در حال حاضر شاهد ایجاد میزهای گفت‌وگو توسط مدرسه چهارباغ هستیم و تمام اقشار و سنین مختلف با ایجاد گفتمان مؤثر انتقادات و نظرات خود را مطرح می‌کنند؛ بنابراین با توجه به این رویکرد برچسب امنیتی بودن این گذر قابل قبول نیست.

کد خبر 627310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.