کلاهبرداری با ترفند برنده شدن در رادیو

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر گفت: فردی که با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیو صبا از یک شهروند بالغ بر ۳۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، دستگیری شد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان شهرستان خمینی‌شهر مبنی بر اینکه شخصی با ترفند تماس از رادیو صبا و اعلام برنده شدن در مسابقه، وی را پای عابربانک کشانده و با گرفتن رمز دوم کارت عابربانک مبلغ ۳۱۰ میلیون ریال از حسابش برداشت کرده است، موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی سرانجام هویت اصلی عامل این کلاهبرداری شناسایی و طی یک عملیات ضربتی با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فرد کلاهبردار، پول را به چند حساب دیگر منتقل کرده است، تصریح کرد: حساب‌هایی که کلاهبردار اقدام به انتقال پول به آن‌ها کرده بود، مسدود و اقدامات لازم برای بازگرداندن آن به شاکی انجام شد.

وی با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، خاطرنشان کرد: شهروندان باید بدانند که در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی هیچ سازمان و ارگانی از شهروندان رمز دوم دریافت نمی‌کند و آن‌ها را پای عابر بانک نمی‌کشاند، بنابراین توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان پاسخ این‌گونه تماس‌ها را نداده و تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

کد خبر 627280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آ م JP ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    چرا از طریق شماره که تماس می‌گیرند پیگیری نمیشود