«دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود» پیگیر مطالبات احیای زاینده‌رود

«دبیرخانه فرهنگی زاینده رود» همزمان با آغاز هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد و رسالت اصلی این دبیرخانه پیگیری مطالبات مربوط به احیای زاینده‌رود از مسیر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بزرگ‌ترین اقدام شهرداری اصفهان در حوزه گردشگری، باز کردن درهای بسته و تلاش برای برندسازی مجموعه‌های گردشگری کمتر دیده شده اصفهان بود که شاه‌نشین پل خواجو و باغ زرشک از مهم‌ترین این اقدامات بود.

در کنار این موارد در حوزه گردشگری معنوی نیز تلاش‌های بسیار گسترده‌ای انجام شد و برای نخستین‌بار برنامه رمضان‌گرد در اصفهان اجرا شد.

«دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود» همزمان با آغاز هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد. رسالت اصلی این دبیرخانه پیگیری مطالبات مربوط به احیای زاینده‌رود از مسیر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی است.

همگرایی میان نظرات تخصصی، افزایش اطلاعات مردم در خصوص آب و زاینده‌رود، اجماع بین کارشناسان، حساس‌سازی جامعه و ترویج فرهنگ گفت‌وگو اقدامات شاخصی است که توسط این دبیرخانه در رابطه با احیای زاینده‌رود پیگیری می‌شود.

اختصاص تابلوهای «زاینده‌رود جریان دارد»، اجرای کمپین تبلیغاتی با شعار شهروندی به طرح‌های  آبی، آگاه‌سازی مردم از منابع و مصارف زاینده‌رود، تبلیغات محیطی تابلوهای شهروندی و سازه‌های استرابورد، تولیدات رسانه‌ای در قالب موشن‌گرافی و تیزر و نماهنگ، گفت‌وگو در سطوح ملی و بین‌المللی، اجرای چندین برنامه هنری و میدانی از جمله اقداماتی است که این دبیرخانه از زمان آغاز فعالیت خود تاکنون انجام داده است.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است هر ساله پروژه‌های شاخص فرهنگی در اصفهان اجرایی شود. در سال جاری پروژه‌های شاخص فرهنگی از جمله احداث تئاتر شهر اصفهان به صورت مشارکتی و احداث میدان‌گاه مشاهیر نیز از جمله پروژه‌های شاخص فرهنگی شهر محسوب می‌شود که قرار است با ایجاد یک محور فرهنگی گردشگری، یادمان نزدیک به ۱۰۰ نفر از مشاهیر در آن نصب شود.

کد خبر 627275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.