مجلس خواستار تبدیل بنیاد شهید به سازمانی عالی است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مجلس خواستار آن است که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ادای وظایف خطیر ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و خدمت‌رسانی شایسته به ایثارگران، با اختیارات جدید و خاص تشکیلاتش ارتقا یابد و هرچه سریع‌تر به سازمان عالی تبدیل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حسن لطفی اظهار کرد: در این کمیسیون به تازگی موضوع تبدیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمانی عالی با حضور رئیس و معاونان این بنیاد بررسی شده و ازآنجاکه سیاست‌های کلی نظام در این حوزه حدود ۱۲ سال ابلاغ شده و قوانین بر زمین مانده ترویجی و تکلیفی دستگاه‌ها در امور ایثارگران بسیار زیاد است، از دولت می‌خواهیم هر چه سریع‌تر در این‌باره لایحه‌ای به مجلس تقدیم کند.

وی افزود: دولت باید در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی نظام و مجموعه‌ای از قوانین، اعتبارات و امکانات سالانه بنیاد شهید و امور ایثارگران را افزایش و اختیار نظارت و اعمال حاکمیت برای پاسخگوسازی و جلوگیری از خودداری دستگاه‌ها در اجرای قوانین ایثارگران را به این نهاد دهد تا اهداف و سیاست‌های کلی ابلاغی و قوانین در این عرصه بر زمین نماند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با استناد به آمارهای جدید خاطرنشان کرد: با وجود وظایفی که قوانین ایثارگران برعهده دستگاه‌های اجرایی اداری گذاشته‌اند، بیشتر آن‌ها با بی‌اعتنایی و خودداری از وظایف خود، فقط ۱۹ تا ۳۵ درصد این تکالیف را اجرا کرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در این خصوص از وضع نامناسب بیمه‌های درمانی، حق پرستاری، تسهیلات و ساخت مسکن، واگذاری خودرو به جانبازان و ایثارگران و اشتغال و تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگران انتقاد کرد و گفت: دستگاه‌هایی، چون سازمان برنامه و بودجه با وجود تکالیف قانون بودجه اعتبارات کامل درمانی و حق پرستاری جانبازان و ایثارگران را هنوز به طور کامل اختصاص نداده و مشکلاتی را برای درمان یادگاران دفاع مقدس به‌وجود آورده‌اند.

لطفی از تشکیل پرونده نظارتی قضائی به موجب ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس برای معرفی برخی از این دستگاه‌ها به قوه قضائیه خبر داد.

کد خبر 627267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.