حمایت از کانون‌های فرهنگی مناطق محروم منجربه اشتغال می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: حمایت از کانون‌های فرهنگی مناطق محروم به اشتغال، ارتقای فرهنگ و امیدآفرینی منتهی می‌شود.

به گزارش ایمنا، انسیه خزعلی با حضور در روستای «آسفیچ» و بازدید از کانون فرهنگی و هنری، با تاکید بر اینکه نقطه امید دولت سیزدهم در بین مردم مناطق محروم است، اظهار کرد: آیت الله رئیسی از زمان عهده‌دارشدن مسئولیت بر توجه ویژه به مناطق محروم تاکید مکرر داشته است، یکی از ضرورت‌های حمایت در مناطق محروم کسب و کارهای بومی‌سازی شده است، معرفی و آموزش مشاغل مناسب هر منطقه می‌تواند با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی مانند کمبود آب کشاورزی و ویژگی‌های خاص صنایع محلی بهترین فرصت شغلی را مهیا کند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت اشتغال بانوان در مناطق محروم جزو مواردی است که باید ویژه پیگیری شود، ادامه داد: نه تنها ایران بلکه اقتصاد جهان دچار تغییرات و نابسامانی است در این میان زنان علاوه‌بر مدیریت اقتصاد خانواده می‌توانند در اقتصاد کشور نقش مؤثری ایفا کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به قابلیت‌های ویژه بانوان در زمینه اشتغال، تصریح کرد: بسیاری از زنان ساکن روستاها مهارت‌های خاصی مانند خیاطی، قالی باقی، صنایع تبدیلی و گیاهان دارویی بالقوه در وجودشان دارند که با حمایت می‌توان زمینه فعلیت و اشتغال را در زمینه‌های بومی فراهم کرد.

منبع: مهر

کد خبر 627246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.