یک روز با خانواده بزرگ حمل‌ونقل شهری اصفهان

شهردار اصفهان به همراه اعضای شورای اسلامی شهر امروز شنبه به مناسبت روز حمل‌ونقل از توقف‌گاه اتوبوس شهید مهرابی، پایانه کاوه، مرکز کنترل ترافیک شهرداری و مرکز معاینه فنی جی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _شنبه بیست‌وششم آذرماه به مناسبت روز حمل‌ونقل و رانندگان، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان به همراه رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار و جمعی از مدیران شهری در ساعات ابتدایی روز، پیش از اذان صبح در زمان آغاز به‌کار رانندگان اتوبوس در جمع رانندگان خدوم اتوبوسرانی شهری در توقف‌گاه اتوبوس‌های شهید مهرابی حضور یافتند.

رانندگان خدوم شرکت واحد اتوبوسرانی هر روز حوالی ساعت چهار و نیم صبح برای ارائه خدمت‌رسانی به شهروندان در اقصی نقاط شهر سحرخیزان در توقف‌گاه شهید مهرابی حاضر می‌شوند و پس از اقامه نماز صبح فعالیت خود را آغاز می‌کنند، اما امروز به مناسبت روز حمل‌ونقل جشنی مختصر، اما با صفا و صمیمت برای آنها برگزار شد.

یک روز با خانواده بزرگ حمل‌ونقل شهری اصفهان

سید عباس روحانی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه در ابتدای این مراسم با تقدیر و تشکر از زحمات رانندگان اظهار کرد: رانندگان اتوبوسرانی با همت مضاعف خود همزمان با آغاز سال تحصیلی امسال (مهرماه) با وجود فرسودگی و خرابی ناوگان حمل‌ونقل و بعد دو سال تعطیلی مدارس در ایام کرونا جهادگرانه به افزایش شدید تقاضا از سوی شهروندان برای استفاده از اتوبوس پاسخ دادند.

وی تاکید کرد: رانندگان ناوگان اتوبوسرانی شهری در سال تحصیلی مدیریت شهری را یاری کردند و به نوعی خریدار آبروی ما در ارائه خدمت به شهروندان شدند؛ همچنین رانندگان ناوگان اتوبوسرانی شهری به‌ویژه در ایام اغتشاشات مردانگی کرده و در عرصه خدمت به شهروندان تمام‌قد ایستادند که جای قدردانی ویژه دارد.

سیدعلی موسوی، رئیس شورای اسلامی کارگری اتوبوسرانی شهرداری اصفهان نیز با اعلام ضرورت حمایت مدیران شهری از اتوبوسرانی برای ارائه سرویس‌دهی بهتر به شهروندان، گفت: توجه مدیران به امور رفاهی و تسهیلاتی رانندگان و جذب رانندگان جدید برای ناوگان اتوبوسرانی از خواست‌های این صنف است.

سپس علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، پشت تریبون حاضر شد و کوتاه و مختصر ضمن عرض خدا قوت و تبریک این روز به رانندگان و فعالان حوزه حمل‌ونقل، گفت: هرکجا قانون به آنها اجازه بدهد، اول بین مردم و شهرداری، منافع مردم و بین سازمان و کارکنان آن، منافع کارکنان خدوم شهرداری را مدنظر قرار می‌دهیم و این عهدی است که در این دوره مدیریت شهری با خود بسته‌ایم.

یک روز با خانواده بزرگ حمل‌ونقل شهری اصفهان

در ادامه با حضور مسئولان حاضر از ۲۶ نفر رانندگان اتوبوسرانی که به قید قرعه، اسامی آنها مشخص شده بود، با اهدای شاخه گل و لوح تقدیری، تجلیل شد.

عبد الله حیدری، رضا مانیان، محمد رضا باباشاهی، مجتبی ابراهیمی، حجت زارعان، کامران خزایی، یونس مؤمنی، علی راوه، رهنما یادگاری، رضا علی خدادادی به عنوان ناوبرهای نمونه، داوود رضایی از واحد بازرسی، رسول هویدا از انتظامات، پوریا ناظریان از واحد کنترل خطوط، ولی‌الله رحیمی از واحد خدمات، حمید رضا یزدانی، حسین حیدری و غلامرضا افتخاری از واحد معاونت فنی و حبیب الله هارونی از واحد عمران شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان تجلیل شدند.

همچنین سیدعلی موسوی، رئیس شورای اسلامی کارگری اتوبوسرانی به نمایندگی از رانندگان شرکت اتوبوسرانی، حلقه گلی را بر گردن علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان به نشان قدردانی از حمایت‌های یکسال گذشته انداختند.

در ادامه به پیشنهاد «حسین حق شناس» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان، مسئولان مدیریت شهری به همراه یکدیگر به بخشی از پارکینگ شهید مهرابی رفتند تا از نزدیک با روند بازسازی و تعمیر اتوبوس‌ها توسط واحد فنی شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان آشنا شوند.

مسئول مربوطه توضیحاتی از روند بازسازی این اتوبوس‌ها می‌دهد، سیدعباس روحانی برای بازسازی یک دستگاه اتوبوس به صورت کامل نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه صرف می‌شود که این رقم ۲۰ درصد خرید یک اتوبوس جدید شهری است.

یک روز با خانواده بزرگ حمل‌ونقل شهری اصفهان

در این میان هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر پیشنهاداتی را برای بهبود روند بازسازی به مدیران مربوطه ارائه می‌دهند، توجه به نوع صندلی‌ها انتخاب شده و مناسب برای رانندگانی که بالغ بر هشت ساعت از عمر روزانه خود را بر آن قرار می‌گیرند، توجه به ابعاد تبلیغاتی، رسانه‌ای و فرهنگی در فضای اتوبوس، بهره‌مندی از کارشناسان کمیته شهروندی برای ارتقای سطح فرهنگی شهروندان از محیط داخل اتوبوس، انتخاب رنگ‌بندی مناسب مشخص برای خطوط مختلف شهری از آن جمله است.

بر اساس اعلام معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان ۱۴۰ دستگاه اتوبوس به صورت کامل بازسازی و ۲۴۰ دستگاه اتوبوس شهری تعمیر شده است.

مقصد بعدی، بازدید از مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است، این مرکز، تنها مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهر اصفهان است که شامل اتوبوس‌های شهری، دستگاه‌های خدمات موتوری شهرداری اصفهان و خودروهای سنگین برون شهری می‌شود.

طبق اعلام مسئول این مرکز، سال گذشته ۳۷۰۰ دستگاه خودروی سنگین، معاینه فنی دریافت کرده‌اند، همچنین ۳۷ درصد از خودروهایی که به این مرکز مراجعه می‌کنند، در مرحله نخست در تست‌های فنی مردود شده‌اند و ظرفیت بازدید این مرکز معاینه فنی ۴۰ دستگاه خودروی سنگین در روز است.

یک روز با خانواده بزرگ حمل‌ونقل شهری اصفهان

شهردار اصفهان ضمن اهدای گل و لوح تقدیر به جمعی از نمایندگان ماشین‌های بتن‌ریزی، خاک‌کش‌ها و خودروهای سنگین در این مرکز، به درد و دل برخی از آن‌ها گوش داد و از نقطه نظرات آنها در عرصه‌های مختلف جهت بهبود روش‌ها استفاده کرد.

رئیس اتحادیه خاک کش‌ها نیز در جریان این بازدید گفت: امروزه سوخت و کیفیت سوخت گازوئیل یک دغدغه اصلی برای خودروهای سنگین است، زیرا دودزایی خودروها به نوع سوخت هر جایگاه بستگی داشته و بسته به نوع کیفیت سوخت ارائه شده متفاوت بوده است.

پایانه مسافربری کاوه، مقصد بعدی مدیران شهری در جریان بازدید امروز است، رونمایی از نامگذاری نمازخانه‌های این پایانه به نام شهدای شاخص راننده در دفاع مقدس توسط شهردار اصفهان از جمله برنامه‌های پیش بینی شده بود.

در این ویژه برنامه جمع کثیری از مردم، فعالان بخش خصوصی حوزه حمل‌ونقل برون شهری، رانندگان اتوبوس برون شهری، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و خانواده‌های شهید حاج حسین مکتوبیان و شهید اسکندر رمضانی حاضر بودند.

ابوالفضل توکلی، مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری اصفهان در این جلسه گفت: ۱۰ شهید شاخص راننده برون شهری شناسایی و نام‌های آنها زینت بخش شش نمازخانه پایانه کاوه، چهار نمازخانه پایانه صفه، زاینده رود و جی شده است.

یک روز با خانواده بزرگ حمل‌ونقل شهری اصفهان

مدیریت شهری اصفهان مسیر پیشرفت و ترقی شهری را به خوبی طی می‌کند

همچنین عباس مقتدایی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در این مراسم گفت: مدیریت شهری اصفهان مسیر پیشرفت و ترقی شهری را به خوبی طی می‌کند.

وی افزود: تعامل نمایندگان مجلس و مدیریت شهری در این دوره مناسب بوده و این امر زمینه ساز خدمت بهتر و بیشتر به مردم شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به همت مدیریت جدید سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان، روح جدید به این سازمان دمیده شده است.

در ادامه حضور خادمان آستان قدس رضوی به همراه پرچم متبرک ثامن‌الحجج (ع) و خانواده شهیدان و اجرای گروه سرود خانواده‌های ایثارگران و شهدا از جمله برنامه‌های رونمایی از نامگذاری نمازخانه پایانه کاوه به نام شهید شهید حاج حسین مکتوبیان و شهید اسکندر رمضانی بود.

در ادامه شهردار اصفهان به رسم ادب، با اهدای شاخه‌های گل رز، ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل و رانندگان را به رانندگان اتوبوس‌های برون شهری، کارکنان بعضی از تعاونی‌های مستقر در این پایانه و رانندگان تاکسی‌های درون شهری تبریک گفت.

یک روز با خانواده بزرگ حمل‌ونقل شهری اصفهان

شهردار اصفهان به همراه معاونان خود و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر در ادامه برنامه بازدید امروز خود جهت رسیدن به مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان، در ایستگاه قطار شهری کاوه حاضر شدند و ضمن عرض خدا قوت و تبریک و اهدای شاخه گل بابت این روز به کارکنان شرکت قطار شهری و دریافت گزارشی از روند فعالیت قطار شهری در ارائه خدمت به شهروندان، با تعدادی از شهروندان در مسیر مترو برای رسیدن به ایستگاه امام حسین (ع) گفت و گو کرد.

مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان واقع در طبقه پنجم پارکینگ طبقاتی طالقانی آخرین مقصد مدیریت شهری برای عرض تبریک به فعالان حوزه حمل‌ونقل بود.

«علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان و «محمد نورصالحی» رئیس شورای اسلامی شهر با حضور در جمع کارکنان این مرکز، ضمن اهدای شاخه‌های گل، در جریان روند فعالیت مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان و آخرین دستاوردها و تجهیزات به روز این مرکز قرار گرفتند و بر تقویت و حمایت از این عرصه به منظور ساماندهی و بهبود وضعیت ترافیک شهری سفارش کردند.

کد خبر 627241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.