توانمندسازی هوشمند شهروندان با برگزاری ۶۵۰ عنوان کلاس آموزشی

توانمندسازی تشکل‌های فرهنگی و استعدادسنجی شهروندان در یک‌سال گذشته با ۶۵۰ عنوان کلاس آموزشی در خانه‌های فرهنگی و فرهنگسراها در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت. در این دوره‌های آموزشی بیش از ۳۰ هزار نفر شرکت کردند و خدمات ارائه شده به صورت هوشمند دنبال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال جاری به‌منظور برگزاری ویژه‌برنامه‌های نوروز، ماه مبارک رمضان، دهه کرامت و عید غدیر چهار فراخوان ویژه تشکل‌ها اعلام شد که نتیجه آن برگزاری دو هزار برنامه و رویداد بود و شهرداری اصفهان با مشارکت ۶۰۰ تشکل مردمی در این چهار مناسبت، تنها به عنوان پشتیبان هزینه کرد.

از طرفی در این دوره مدیریت شهری اولویت در حوزه فرهنگی و اجتماعی «مردم‌سپاری» بود؛ چراکه سمن‌ها و تشکل‌های مردمی بهتر از مجموعه‌های دولتی نیازهای شهر و محله را تشخیص می‌دهند و برای حل آن ایده دارند. به طور مثال در عید غدیر بیش از ۳۵۰ مجموعه مردمی شامل هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، سمن‌ها و خیریه‌ها مشارکت کرده‌اند و نقش مدیریت شهری در این برنامه‌ها تسهیل‌گری بود.

همچنین در آخرین فراخوان برای مشارکت، نزدیک به ۴۰۰ مجموعه مختلف فرهنگی و مردمی با مجموعه شهرداری اصفهان مشارکت داشتند.

تلاش‌های اصلی مدیریت شهر ی در این دوره معطوف به توانمندسازی تشکل‌ها در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود، زیرا در بعضی حوزه‌ها یا ورودی نداشتند و یا حضور جدی برای توانمند شدن آن‌ها وجود نداشت، لذا مدیریت شهری این نقش را در راستای توانمندسازی ایفا کرد.

همچنین معاونت‌های فرهنگی در مناطق مختلف شهری مکلف شده‌اند فرایندها و برنامه‌ها را به صورت مشارکتی با مجموعه‌های فرهنگی پیش ببرند بر همین اساس روند دریافت مجوزهای این مراکز فرهنگی هم تسهیل شد تا با ثبت تشکل شناسنامه‌دار، از حمایت‌ها و کمک‌های شهرداری بهره‌مند شوند. همچنین در این دوره به گروه‌های نیازمند حمایت توجه ویژه‌ای شده است.

کارت منزلت با مصوبه شورای اسلامی شهر ارتقا یافت. در کارت منزلت هفت گروه زنان سرپرست خانوار، معلولان، بیماران خاص، بازنشستگان بالای ۶۰ سال، سالمندان بالای ۶۵ سال، جانبازان بالای ۲۵ درصد و مادران دارای سه فرزند برای دریافت خدمت تعریف و مشمول دریافت کارت منزلت شدند.

علاوه بر توانمندسازی تشکل‌های فرهنگی، استعدادسنجی شهروندان نیز در یک سال گذشته با ۶۵۰ عنوان کلاس آموزشی در خانه‌های فرهنگی و فرهنگسراها در دستور کار شهرداری اصفهان قرار گرفت.

در این دوره‌های آموزشی بیش از ۳۰ هزار نفر مخاطب آن هم به صورت ثبت‌نام آنلاین و از طریق پروفایل شهروندی هوشمند با قابلیت رهگیری شرکت کردند و ارزیابی سطح نیاز شهروندان و خدمات ارائه شده به صورت هوشمند دنبال شد و فهم‌پذیر کردن حوزه «دانش‌بنیان» تشکیل دفتر تخصصی کارآفرینی در خانه جوان از اقدامات جدی دیگری بود که در یک سال گذشته در حوزه توانمندسازی شهروندان رقم خورد.

کد خبر 627228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.