اجرای پروژه بست شرقی حرم مطهر در ۴۸ ماه

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: پروژه ساماندهی بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) به‌ صورت مشارکتی در عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۲۵ هزار مترمربع و ظرف مدت ۴۸ ماه اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی رمضانی امروز _شنبه بیست‌وششم آذرماه_ در جلسه عقد قرارداد اجرایی پروژه بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت اجرای پروژه بست شرقی حرم حضرت معصومه (س)، اظهار کرد: بعد از یک سال بررسی پروژه، امروز زمان عقد قرارداد فرارسیده است که با اجرای آن یکی از چالش‌های مهم شهر قم برطرف و علاوه بر ارتقای سیما و منظر هسته مرکزی شهر، مشکلات پارکینگ این محدوده نیز رفع می‌شود.

وی ضمن قدردانی از همکاری اعضای شورای اسلامی شهر و بخش‌های مختلف شهرداری، افزود: اجرای این پروژه برای شهر قم اهمیت زیادی دارد، با اجرای آن بخشی از هسته مرکزی شهر به عنوان مهم‌ترین و پرترددترین محدوده شهری ساماندهی می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه محدوده اجرای پروژه را مورد بررسی قرار دادیم، خاطرنشان کرد: طرح بسط شرقی یکی از طرح‌های مهم در محدوده حرم مطهر است، در این پروژه یک فضای باز شهری، چهار طبقه پارکینگ، پایانه شهری و اماکن خدمات زائر طراحی شده است که وظیفه خدمات‌رسانی به شهروندان، زائران و مجاوران را بر عهده دارد.

رمضانی اضافه کرد: به منظور اجرای این پروژه یکی از شرکت‌های ذی‌صلاح و معتبر ساختمانی کشور پیش‌قدم شده است که به صورت مشارکتی با شهرداری و در عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۲۵ هزار مترمربع اجرا می‌شود.

وی مدت زمان تعیین اجرای پروژه را ۴۸ ماه اعلام کرد و ادامه داد: یک فضای فاخر شهری و مناسب برای زائران بعد از ۲۵ سال ایجاد می‌شود که ساماندهی این محدوده شهری را به دنبال دارد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم تصریح کرد: با آغاز این پروژه به دلیل تعطیلی موقت پارکینگ سطحی، شهروندان مشکلاتی خواهند داشت، اما طبق توافقی که با سرمایه‌گذار داشتیم تا کمتر از یک سال دیگر قسمت مرکزی پروژه برای استفاده شهروندان آماده خواهد شد.

رمضانی گفت: به منظور تأمین رفاه و آسایش شهروندان، فضاهای اطراف پروژه نیز برای پارکینگ آماده می‌شود، اما اجرای این پروژه محدودیت‌های را برای شهروندان در پی خواهد داشت که امیدواریم با اجرای سریع طرح توسط سرمایه‌گذار و صبوری شهروندان، این مشکلات مدیریت شود.

به گزارش ایمنا، پروژه بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) با مساحتی برابر ۲۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ضلع شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) و ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) اجرا می‌شود. این طرح ۱۱۰ هزار مترمربع زیربنا دارد و برای آن ۱۶۰۰ پارکینگ، پایانه عمومی و مجموعه خدمات زائر طراحی شده است و به زودی عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

این پروژه بعد از پروژه مترو، دومین طرح کلان‌شهر قم از نظر وسعت و هزینه است و بعد از ۲۵ سال اجرایی می‌شود.

کد خبر 627214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.