«مردم‌سپاری» بزرگترین دستاورد شهرداری اصفهان در یک‌سال گذشته

مهم‌ترین دستاورد یک سال اخیر برای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مردم‌سپاری در ارتباط با فعالیت‌های مختلف بوده است، لذا در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و هنری نمونه‌هایی از این مردم‌سپاری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تغییر رویکردهای نرم‌افزاری شهرداری اصفهان و تلاش برای نهادینه کردن خواسته‌های چندین ساله شهروندان از مهم‌ترین دستاوردهای دوره یک سال گذشته شهرداری اصفهان است. با توجه به اینکه رویکرد کلی شهرداری، رویکردی فرهنگی است سعی شده است حوزه نرم‌افزاری نهادینه و به ساختارهای ماندگار در شهرداری تبدیل شود که این یک دستاورد بزرگ برای شهرداری اصفهان خواهد بود؛ دستاوردی که با رصد دوره ۲۰ ساله گذشته متوجه می‌شویم که موفقیت کمتری در این زمینه وجود داشته است.

در همین راستا مهم‌ترین دستاورد یک سال اخیر برای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، مردم‌سپاری در ارتباط با فعالیت‌های مختلف بوده است، لذا تلاش شد به معنای واقعی کلمه، مردم به عرصه فرهنگ ورود کنند و مجموعه‌های مردمی از هر طیف و با هر ذائقه در حیطه‌های مختلف فرهنگی، نقش‌آفرینی جدی داشته باشند و شهرداری اصفهان بیش از اینکه نقش بازیگر اصلی را داشته باشد، به عنوان تسهیل‌گر و پشتیبان فعالیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ شناخته شود.

در اصفهان سابقه خوبی در زمینه مشارکت فعال مجموعه‌های فرهنگی و مردمی وجود دارد، اما شهرداری به دلایل مختلف نتوانسته بود این ظرفیت مردمی را به منصه ظهور برساند. در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و هنری نمونه‌هایی از این مردم‌سپاری وجود دارد به‌نوعی که در آخرین فراخوان برای مشارکت، ۴۰۰ مجموعه مختلف فرهنگی و مردمی با مجموعه شهرداری اصفهان مشارکت داشتند، مسئولان شهرداری خود را مکلف می‌دانند که هر جا چند نفر چراغ کوچکی را در حوزه فرهنگ روشن کردند، پشتیبانی کنند؛ چراکه اگر مردم توانمند و مجموعه‌های مردمی در حوزه فرهنگ قوی شوند، در شهری همچون اصفهان نقش‌آفرینی جدی و ویژه در این حوزه خواهند داشت.

در حوزه فعالیت‌های هنری در سازمان فرهنگی تفریحی تلاش شد سبد مصرف هنری خانواده‌ها بالا برود، همچنین رویکرد جدی در زمینه طراحی رویدادها و تولیدات فرهنگی و هنری مختلف در حوزه هنرهای نمایشی، آئینی و موسیقی وجود داشته است، به نوعی که برای عامه مردم قابل استفاده باشد.

در حوزه آموزش و توانمندسازی شهروندان در سال گذشته ۶۵۰ عنوان کلاس آموزشی در خانه‌های فرهنگی و فرهنگ‌سراها برگزار شد که بیش از ۳۰ هزار نفر در این کلاس‌ها ثبت‌نام کردند که رکورد جدیدی در ارتباط با بخش آموزش است و استعدادسنجی و تعیین راه آموزش مخاطب از دستاوردهای ویژه در بخش آموزش شهروندان است.

در حوزه فرهنگ شهروندی نیز تلاش شد در دل محلات برنامه‌های مختلفی اجرا شود، این تمرکززدایی دستاورد ویژه‌ای برای شهر اصفهان است که تبدیل به الگویی برای دیگر شهرهای کشور نیز شده است.

از سویی تلاش شده است در برنامه‌های شاخص، شهرداری به برندها و افزایش خدمات برسد، بر این اساس در ایام نوروز شهرداری اصفهان در حوزه فرهنگی و گردشگری به عنوان برترین کلان شهر انتخاب شد؛ در حوزه ورزشی نیز در طول ۱۰ روز گذشته، اصفهان به عنوان برترین شهرداری کشور انتخاب شد که رویداد بزرگی است و نشان می‌دهد حوزه سلامت و ورزش مردم در اولویت برنامه‌های این نهاد قرار دارد.

کد خبر 627149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.