شناسایی ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در سال گذشته

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۲۰ نقطه حادثه‌خیز سال گذشته در استان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی مدقالچی امروز _شنبه بیست‌وششم آذرماه_ در نشست خبری، اظهار کرد: در استان زنجان ۸۴ شرکت حمل و نقل و سه پایانه بار فعال است و سالانه ۱۰ میلیون تن کالا از این استان جابه‌جا می‌شود.

وی به وجود ۵۵۰۰ ناوگان باربری نیمه سنگین و سنگین و هفت هزار راننده کالا در استان اشاره کرد و افزود: نظارت بر عملکرد ناوگان حمل و نقل، صدور بارنامه حمل و ساماندهی حمل کالا، نوسازی ناوگان و توزیع اقلام در میان رانندگان از اقدامات مورد توجه در بخش حمل کالا است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۱۳۱ دستگاه اتوبوس در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۵۴ دستگاه اتوبوس وی آی پی است.

مدقالچی شناسایی نقاط حادثه خیز و ارتقا ایمنی گروه‌های هدف را از اولویت‌های این مجموعه خواند و گفت: در مدارس حاشیه شهر، آموزش از طریق نمایش حرفه‌ای و آموزش از طریق معلمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی نظارت بر مرکز معاینه فنی استان زنجان را از دیگر مأموریت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خواند و گفت: مرکز معاینه فنی استان زنجان جز ۱۰ استان برتر است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه تخلفات جاده‌ای از طریق واحد مانیتورینگ شناسایی می‌شود، خاطرنشان کرد: ۵۰۲ نفر راننده متخلف سال گذشته به کمیسیون مربوطه معرفی شدند.

مدقالچی با اشاره شناسایی نقاط حادثه‌خیز گفت: ۲۰ نقطه حادثه خیز سال گذشته در استان شناسایی شد.

وی میانگین سن ماشین‌آلات سنگین در استان را ۹۶ سال، اتوبوس ۱۰ سال و سواری را ۱۲ سال خواند و گفت: دولت در راستای نوسازی ناوگان، بهسازی و بازسازی ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس را در دستور کار دارد.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه رسیدگی به وضعیت ترمینال‌ها برعهده شهرداری است، گفت: سه باب ترمینال در استان وجود دارد که از این تعداد نواقص ترمینال زنجان و ابهر برطرف شده اما همچنان با کمبود مکان مواجه است. ترمینال خدابنده نیز امکانات خوبی ندارد و حرفه‌ای نیست.

کد خبر 627147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.