همکاری سمن‌ها با مدیریت شهری به کیفیت زندگی شهری کمک می‌کند

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین گفت: استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه شهری در امور اداره شهر نتایج باکیفیت‌تر و با هزینه کمتر خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مهدی‌خانی در نشست تخصصی مجموعه مدیریت شهری قزوین با سازمان‌های مردم‌نهاد در سه حوزه «شهروندی، شهرسازی و معماری، منابع طبیعی و محیط زیست» اظهار کرد: برای داشتن شهری پویا نیازمند فعالیت هدفمند، مؤثر و داوطلبانه شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بسترهای بروز مشارکت شهروندان هم‌افزایی و تعامل با سازمان‌های مردم‌نهاد است، افزود: استفاده از ظرفیت سمن‌های فعال در حوزه شهری در امور اداره شهر نتایج با کیفیت‌تر و هزینه کمتری خواهد داشت.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: همکاری سمن‌های فعال در حوزه شهری با مجموعه مدیریت شهری به ارتقای کیفیت زندگی نقش بسزایی دارد.

سمن‌ها بازوی مدیریت شهری هستند

فرج‌اله فصیحی‌رامندی، عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: سمن‌ها بازوی مدیریت شهری هستند و لازم است از ظرفیت آنان در شورای اسلامی شهر و شهرداری بهره‌گیری شود.

وی گفت: برای رفع معضلات شهری ابتدا باید مشکلات را احصا و بررسی کرد تا بتوانیم به شناخت درستی از آن برسیم و سپس دنبال راهکار صحیح برویم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه سمن‌ها ایده‌های منطقی و درستی برای رفع مشکلات شهر قزوین از جمله حل معضل ترافیک یا نجات باغستان سنتی ارائه دهند، افزود: بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها موجب افزایش کیفیت زندگی شهروندان می‌شود، لذا مجموعه مدیریت شهری از ایده‌های آن‌ها استقبال می‌کند و پذیرای آنان در شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

به‌دنبال بسترسازی جهت مشارکت سمن‌های فعال در مدیریت شهری هستی

قاسم اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: بی‌تردید با استفاده از ظرفیت و توانمندی سمن‌های فعال می‌توان در اداره شهر بهتر عمل کرد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های سمن‌های فعال حوزه شهری این بود که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همچون سایر دستگاه‌های اجرایی کار فرهنگی انجام دهد، این نشست نیز در راستای رفع این دغدغه و استفاده از پیشنهادهای سمن‌ها تشکیل شده است و به‌طور مستمر برگزار خواهد شد.

لزوم هم‌افزایی شهرداری و شورای شهر قزوین با سمن‌های فعال در حوزه شهری

فاطمه اشدری، رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری در کنار خدماتی که به شهروندان ارائه می‌دهد باید با تشکل‌های مردمی و سمن‌های فعال در حوزه شهری نیز تعامل و هم‌افزایی داشته باشد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های سمن‌های فعال این است که سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی کارهای فرهنگی انجام دهند، این نشست نیز در همین راستا برای هم‌فکری و تعامل بیشتر با تشکل‌های مردمی برگزار شده است.

رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین از سمن‌های فعال خواست تا از تمام توانمندی خود جهت همکاری و تعامل با مجموعه مدیریت شهری جهت رفع معضلات شهری بهره بگیرند.

وی با بیان اینکه برای رفع معضلات شهری نیازمند همکاری، هم‌افزایی و تعامل مجموعه شهری، سمن‌های فعال و سایر دستگاه‌های اجرایی هستیم، تلاش خواهیم کرد تا نهادهای دیگر را پای کار بیاوریم، گفت: دغدغه تشکل‌های مردم‌نهاد، از جمله دغدغه‌های اعضای شورای اسلامی شهر به‌شمار می‌رود، لذا هم‌افزایی شورا و سمن‌های فعال منجر به رفع بسیاری از معضلات شهری و رفاه حال شهروندان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ایده و نظر سمن‌های فعال در کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر استفاده می‌کنیم و از سمن‌ها نیز درخواست داریم تا در حوزه‌های مختلف شهری فعال‌تر عمل کنند و با مجموعه مدیریت شهری مشارکت داشته باشند.

شورای شهر قزوین از سمن‌ها در حوزه مدیریت شهری حمایت می‌کند

ولی چگینی، رئیس کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با تأکید بر مشارکت سمن‌های فعال در مدیریت شهری، اظهار کرد: سمن‌ها به عنوان بازوی مدیریت شهری هستند.

وی افزود: شورای اسلامی شهر از طرح‌های پیشنهادی، ایده‌ها و مشورت با سازمان‌های مردم‌نهاد استقبال می‌کند.

نشست‌ها با سازمان‌های مردم نهاد سمبلیک نیست!

حسین برجی، معاون شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: به‌طور مستمر و ماهیانه نشست‌های تخصصی مجموعه مدیریت شهری با سمن‌های فعال حوزه شهری به میزبانی شورای اسلامی شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار می‌شود.

وی گفت: این نشست‌ها به هیچ عنوان نمادین نیست و حضور هفت نفر از ۹ نفر اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نشان از اهمیت این نشست‌ها برای اعضای شورای اسلامی شهر است.

معاون شهرداری قزوین از برگزاری کارگروه ویژه نشست تخصصی مجموعه مدیریت شهری با سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه شهری در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین خبر داد و گفت: ایده‌ها و پیشنهادهای این جلسه بررسی و سپس گزارش تصویری از طرح‌هایی که قابلیت اجرایی دارند در نشست بعدی ارائه می‌شود.

کد خبر 627136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.