شهردار، نیامده می‌خواهد برود؟!

پس از انتخاب «مهرداد کیانی» به عنوان شهردار کرج با ۱۱ رای اعضای شورای ششم این کلان‌شهر، انتظار می‌رفت آرامش به شهر باز گردد، اما نه تنها این گونه نبود، بلکه تعدادی از اعضای شورا هنوز ایراداتی را وارد می‌دانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حدود یک ماه از صدور حکم «مهرداد کیانی» به عنوان شهردار کرج می‌گذرد، البته با در نظر گرفتن مدت زمان سرپرستی شهرداری توسط وی، این آمار به حدود ۷۰ روز می‌رسد و انتظار می‌رفت این بار که با ۱۱ رأی شهردار کرج انتخاب شد، آرامش به شورای اسلامی شهر بازگردد، اما شرایط امروز بیانگر موضع جدیدی از شورای ششم این شهر است.

اعضای شورای اسلامی شهر پیش از این نیز با حواشی بسیار «مصطفی سعیدی‌ سیرایی» را با اکثریت آرا به عنوان شهردار انتخاب کردند، اما در کمتر از یک‌سال او را استیضاح کردند و از کار برکنار شد.

در همین روزها بود که منوچهر غفاری به عنوان سرپرست شهرداری کرج انتخاب شد، پس از گذشت چند ماه اعضای شورای اسلامی شهر از خواب بیدار شد و تصمیم به انتخاب شهردار گرفت، در این میان مجیدغلام سریزدی به عنوان گزینه شورای اسلامی شهر به وزارت کشور معرفی شد، این در حالی است که فرد منتخب پیش از این نیز در موقعیت فوق قرار گرفته بود و موفق به دریافت حکم از وزیر کشور نشد.

همین امر باعث شد گمانه‌زنی‌ها در خصوص احراز نشدن هویت سریزدی بالا بگیرد؛ در این میان برخی معتقد بودند شورای اسلامی شهر کرج با علم به اینکه قرار نیست مجیدغلام سریزدی تأیید شود، او را به وزارت کشور معرفی کردند تا برای خود مهلت بخرند.

حالا که یک ماه از تکیه دادن مهرداد کیانی بر صندلی شهرداری کرج می‌گذرد و اعضای شورای ششم ریزبینی و بهانه‌ گیری را آغاز کردند و به تعبیری کارت زرد به شهردار کرج دادند.

خزانه‌دار شورای شهر خواستار پاسخگویی شهردار به سوالات شد

علی ذبیحی، خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج می‌گوید: به نظر می‌رسد پس از گذشت ۷۰ روز از سکان‌داری شهردار کرج، باید موضوعاتی را با مردم، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر در میان گذاشت و به عنوان نماینده و مطالبه‌ گر از طرف مردم وظیفه نظارتی و مطالبه‌ گری را فراموش نکنیم.

وی تصریح می‌کند: فارغ از چگونگی انتخاب شهردار که مداخلات در این خصوص واضح و شفاف اتفاق افتاد و این مهم بیرون از شورا رقم خورد، از قبل اعتقاد داشتم که وی شناخت کافی از شهرداری و ساختار این نهاد ندارد و امروز بر این اعتقاد راسخ‌تر و محکم‌تر شدم.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج ادامه می‌دهد: اگر تا امروز تصور این بوده که من چماق بگم بگم به دست گرفتم تا به مقصود و اهداف خود برسم، شفاف عرض می‌کنم که اگر صبر کردم هدف کمک به شهردار و مدیریت شهری و حل مسائل بوده است، من و همکارانم برای هم‌افزایی و نظرات مشورتی عزم جدی داریم.

وی ادامه می‌دهد: به نظر می‌رسد اتاق فکر مدیریت شهری بیرون از شهرداری توسط افراد خاص در حال خط‌دهی است که این موضوع قابل تأمل و بررسی است تا جایی که به توصیه بزرگان و اساتید که تجربه کافی در شهر و مدیریت شهری دارند، گوش داده نمی‌شود.

ذبیحی با تاکید بر اینکه اعضای شورای ششم توجه داشته باشند که عده‌ای به دنبال اختلاف افکنی میان اعضا هستند، خطاب به شهردار کرج می‌گوید: بر فرض اینکه شما تا پایان دوره ششم شهردار کرج باشید، چند سوال مطرح است از جمله اینکه پلان و نقشه راه شما در خصوص نحوه دست‌یابی به بودجه به لحاظ درآمدی و هزینه‌های عمرانی چیست؟، با توجه به نبود برنامه راهبردی و عملیاتی، چه برنامه‌ای برای ۱۴۰۲ دارید و تاکنون چه کرده‌اید؟ آیا نتایج جلسات برگزار شده را ارائه کرده‌اید؟

وی می‌افزاید: شهردار کرج باید پاسخ دهد که چرا سیستم مدیریت شهری دارای رخوت و بلا تکلیفی است و برای مدیران چه برنامه‌ای دارد؟ همچنین نحوه به دست آوردن منابع از طریق ابزارهای نوین مالی را اعلام کنند تا بدانیم تغییر رویکرد چه زمانی اتفاق خواهد افتاد.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج می‌گوید: درست است که شهردار فعلی بودجه را تدوین نکرده است، اما هیچ تحرکی برای بودجه ۱۴۰۲ مشاهده نمی‌شود و تا زمانی که ابزارهای تأمین مالی و درآمدی را نداشته باشیم، اتفاقی نخواهد افتاد.

وی تاکید می‌کند: با حضور کیانی به عنوان شهردار کرج دلگرم شدیم که با وزارت کشور و استاندار ارتباط دارد و می‌تواند برای رفع مشکلات گام‌های جدی بردارد، اما اینگونه نبوده است و مقامات استانی نیز از وی ناامید شده‌اند.

ذبیحی می‌گوید: ۱۶۰ میلیارد تومان جهت خرید تجهیزات آتش‌نشانی در سفر استانی رئیس جمهور پیش‌بینی شده است، اما مشخص نیست چه میزان از این مبلغ به شهرداری کرج اختصاص یافته است و برنامه راهبردی و عملیاتی شهردار فعلی چیست؟

شهردار علت تأخیر در صدور احکام تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را اعلام کند

محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج‌ نیز خطاب به شهردار این کلان‌شهر اظهار می‌کند: علت اطلاع‌رسانی‌نکردن کافی شهرداری به شورای اسلامی شهر نسبت به اینکه از ۳۶۸ نفر پذیرفته‌شدگان آزمون فقط ۳۴۱ نفر مجوز انعقاد قرارداد صادر شده است، باید توسط شهردار اعلام شود.

وی در تذکری به حراست و بازرسی شهرداری در خصوص نبود نظارت صحیح به صدور احکام تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی که آزمون داده‌اند، می‌افزاید: طرح تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مجموعه شهرداری پس از سال‌ها مسکوت ماندن در این دوره از مدیریت شهری انجام شد، اما چرا پس از گذشت چندین ماه وضعیت این نیروها نامعلوم و نظارت دقیق توسط حراست و بازرسی شهرداری انجام نشده است.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج تاکید می‌کند: مدیریت شهری نسبت به مشخص کردن ترک فعل‌های صورت گرفته و معرفی و برخورد قاطع با عوامل را در دستور کار قرار دهد و پیگیری تا حصول نتیجه و احقاق حقوق تضییع شده افراد را به شورای اسلامی شهر اعلام کند.

وی می‌افزاید: امیدواریم این موضوع مهم تحقق پیدا کند تا زمینه تضمین و امنیت شغلی همکاران ما فراهم شود و به نوعی گلایه‌مندی از بی‌عدالتی برطرف شود.

این پایان ماجرا نبود..

علیرضا رحیمی، نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج ضمن تسلیت دهه اول شهادت حضرت زهرا (س) با اشاره به پروژه‌های عمرانی و ترافیکی مدیریت شهری، می‌گوید: پروژه بزرگراه شهید قاسم سلیمانی (کنارگذر شمالی) نقش مهمی در کاهش ترافیک شهر کرج دارد، این پروژه به طول ۶.۱۸ کیلومتر داری ۲۱ پل است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۴ آغاز شد، اما احداث پل‌های B۰، B۲، B۲۰ (پل طبیعت) و اجرای پروژه تا خوارزمی نزدیک به ۲,۸۰۰ تومان اعتبار می‌خواهد و اگر سه پل مذکور انجام نشود پروژه قابلیت بهره‌برداری خود را از دست خواهد داد.

وی در تذکر و هشدار جدی به شهردار کرج اظهار می‌کند: نبود فصل مشترک که تبعات حقوقی جبران‌ناپذیری می‌تواند به‌همراه داشته باشد، تعیین تکلیف نشدن اجرای پل‌های B۰، B۲، B۲۰( پل طبیعت) نبود اولویت تعیین و تکلیف چهار ملک واقع در مسیر پل B۲( شهید طالقانی) جز مشکلاتی است که شهرداری باید برطرف کند و شهردار فعلی کرج باید بداند این موضوعات از گذشته باقی مانده است و تعدادی دیگر همچون یک عفونت جاری در بخش‌های دیگر پروژه نفوذ کرده است. اجرای پروژه بزرگ توان مدیریتی بزرگ می‌خواهد و دخالت شهردار برای رفع آن الزامی است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با انتقاد از مدیریت پروژه بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، تصریح می‌کند: با وجود پرداخت نقدینگی به پیمانکار، اما پروژه همچنان تعطیل است که انتظار می‌رود به صورت هفتگی مجدانه پیگیری شود نه اینکه به تعطیلی کشیده شده باشد؛ باید دلیل تعطیلی پروژه و تعیین نشدن تکلیف پل‌های مذکور، همچنین تملکات مسیر توسط شهردار کرج مطرح شود.

کد خبر 627109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.