کرواسی_مراکش/شگفتی در برابر اصالت؛ جدال برای مدال برنز!

در چارچوب یک بازی مانده به پایان جام جهانی قطر، تیم‌های کرواسی و مراکش برای کسب جایگاه سومی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کرواسی و مراکش امروز _شنبه بیست‌وششم آذرماه_ در مرحله رده‌بندی جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ مقابل یکدیگر به میدان می‌روند.

چند روز پس از تجربه‌کردن شکست دردناک، تیم‌های ملی کرواسی و مراکش برای آخرین بار در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر یکدیگر قرار می‌گیرند تا سرنوشت تیمی که قرار است بر جایگاه سوم جهان بایستد نیز مشخص شود. این دو تیم در مرحله نیمه‌نهایی به ترتیب برابر آرژانتین و فرانسه متحمل شکست شدند.

آمار و ارقام (از تقابل‌ها تا آمار تیمی)

برای تیمی که بارها در طول مسابقات رسمی به خصوص در این جام جهانی، بزرگی و قدرت خودش را در ضربات پنالتی به رخ حریفان کشیده است، رسیدن دوباره به ضیافت فوتبال اتفاق تلخی نخواهد بود. تیم ملی کرواسی پس از قبول شکست برابر آرژانتین به رده‌بندی رسیده و امیدوار است بتواند با ارائه بازی بسیار بهتری نسبت به تقابل با آلبی سلسته، دست پر آسیا را ترک کند.

شاگردان دالیچ با نمایش‌هایی درخشان اما تعجب‌برانگیز، بدون پیروزی در یک بازی مرحله حذفی در وقت‌های عادی قانونی به فینال جام جهانی ۲۰۱۸ و نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ رسیده‌اند و امیدوارند که این بار نیز با کمک پنالتی‌ها، یک افتخار دیگر کسب کنند.

در آن سوی میدان، اگر فقدان توانایی و مهره‌های لازم برای گلزنی وجود نداشت، مراکش می‌توانست به نخستین تیم آفریقایی تبدیل شود که نه تنها نیمه‌نهایی جام جهانی، بلکه دیدار فینال این رقابت را تجربه می‌کند. شیرهای اطلس با نمایش‌های چشم‌نواز خود را به دیدار رده‌بندی رسانده‌اند و امیدوارند که بتوانند یک مدال ارزشمند کسب کنند.

کرواسی_مراکش/شگفتی در برابر اصالت؛ جدال برای مدال برنز!

قدرت گلزنی فرانسه، شاگردان ولید رکراکی را در نیمه‌نهایی مغلوب کرد، اما تردیدی وجود ندارد که حتی با کسب جایگاه چهارمی جهان نیز مراکشی‌ها در جایگاه قهرمان به کشور خود بازمی‌گردند. هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این تیم تا این مرحله از جام به کار خود ادامه دهد اما مراکش تبدیل به شگفتی جام شد.

کرواسی و مراکش تنها چند هفته پس از تساوی بدون گل خود در چارچوب دیداری از گروه F، بار دیگر برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و این بار رقابت دو تیم باید برنده داشته باشد.

آخرین وضعیت دو تیم

مصدومیت به اندوه کرواسی در نیمه‌نهایی افزود و این تیم مارسلو بروزوویچ را در دقیقه ۵۰ مسابقه برابر آرژانتین از دست داد. نقطه اتکای کروات‌ها در خط میانی در دیدار رده‌بندی حاضر نیست و دالیچ بدون شک برای پرکردن جای خالی این بازیکن برنامه خاصی دارد.

گواردیول، مدافع میانی بیست ساله نیز به دلیل مصدومیت احتمالاً در دیدار پیش رو غایب خواهد بود و سرمربی کرواسی که پیش از این گفته بود سلامت بازیکنانش را به خطر نمی‌اندازد، احتمالاً در خط دفاعی از لورو ماجر و کریستیان ژاکیچ استفاده کند.

ایوان پریشیچ نیز به احتمال فراوان از ابتدا در ترکیب تیم ملی کشورش خواهد بود تا بتواند عنوان برترین گلزن تاریخ کشورش در جام جهانی را به دست بیاورد. درحال‌حاضر، بازیکن تیم تاتنهام با داوور شوکر برابر است و ۶ بار در جام جهانی گلزنی کرده است.

کرواسی_مراکش/شگفتی در برابر اصالت؛ جدال برای مدال برنز!

رکراکی به طرز شگفت‌انگیزی آگورد، مزروعی و سایس را برای دیدار نیمه‌نهایی به مسابقه رساند اما آگوئرد درست قبل از زدن سوت آغاز مسابقه از همراهی تیمش محروم شد. رومن سایس نیز پس از ۲۰ دقیقه از زمین خارج شد و مزروعی نیز پس از پایان نیمه اول زمین مسابقه را ترک کرد تا در نیمه دوم، مراکش به ایستگاه اول بازگردد.

به سختی می‌توان تصور کرد که رگراگی در بازی برابر کرواسی از ابتدا مزروعی یا آگورد را به خطر بیندازد و در ترکیب تیم قرار دهد. به این ترتیب می‌توان انتظار چینش ۴-۳-۳ را داشت تا یحیی عطیه‌الله و سلیم امان‌الله به ترکیب اصلی بازگردند.

فرم بازی‌های اخیر و ترکیب احتمالی

تیم ملی کرواسی در ۶ بازی اخیر خود سه پیروزی، دو تساوی و یک شکست را تجربه کرده، درحالی‌که مراکش در شش بازی اخیر خود چهار بار پیروزی شده و یک تساوی و یک شکست نیز در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

ترکیب احتمالی کرواسی:

لیواکوویچ | استانیشیچ، لوورن، شوتالو، سوسا | مودریچ، یاکیچ، کواچیچ | ولاشیچ، کراماریچ، پریشیچ

ترکیب احتمالی مراکش:

بونو | حکیمی، داری، الیمیق، عطیه‌الله | اوناحی، امرابط، املاح | زیاش، النصیری، بوفال‌

کد خبر 627097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.