ضرورت استفاده از تجهیزات زمستانی در مسافرت‌ها/ ۱۴۶ تیم خودرویی در جاده‌ها آماده‌باش هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: رانندگان در فصل زمستان باید وسیله نقلیه را به لاستیک یخ‌شکن، سیستم گرمایشی و سایر موارد لازم تجهیز کنند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه پلیس با توان و آمادگی صددرصد برای اجرای رزمایش طرح زمستانی در ستاد استان با تمام سازمان‌های مربوطه اعلام آمادگی کرده است، اظهار کرد: در حوزه ترافیک و درون‌شهری با بیش از ۱۳۷ تیم موتوری و ۱۴۶ تیم خودرویی برای ایمنی عبورومرور در سطح حوزه‌های درون‌شهری و سراسر استان آمادگی داریم.

وی با اشاره به هماهنگی و آماده‌باش سایر سازمان‌ها برای اجرای رزمایش زمستانی، ادامه داد: ضروری است که برای امدادرسانی در حوادث و تصادفات به ویژه تصادفات وسایل نقلیه سنگین که ممکن است در جاده‌ها، بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهری اتفاق بیفتد، سازمان‌های امدادرسان به ویژه در زمینه جرثقیل و انتقال وسایل نقلیه تصادفی از سطح راه‌ها و جاده‌ها آمادگی کامل داشته باشند تا اگر حادثه و تصادفی رخ داد، بتوان بلافاصله صحنه پاکسازی و از تصادفات بعدی پیشگیری کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: زمانی که تصادفی رخ می‌دهد اگر بلافاصله خودروها را از خطوط عبور انتقال ندهیم، به‌طورقطع حوادث بعدی را شاهد خواهیم بود، بنابراین راننده‌ها در تصادف‌های خسارت جزئی مسئولیت دارند، بلافاصله وسیله نقلیه را از خطوط عبور انتقال دهند، همچنین اگر وسایل نقلیه تصادفی قادر به حرکت نبود، ضروری است جرثقیل‌ها و خودروبرها به موقع در صحنه تصادف حضور داشته باشند و وسایل نقلیه تصادفی را انتقال دهند.

وی با اشاره به توصیه‌های پلیس به رانندگان در فصل زمستان، اضافه کرد: داشتن سرعت مطمئن به ویژه در بارندگی‌های اول و زمانی که معابر یخ‌زده و لغزنده می‌شود، ضروری است. در این زمان‌ها واژگونی‌ها، خروج از جاده و تصادفات زنجیره‌ای و خسارتی، به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد و تنها راه، احتیاط از سوی رانندگان است.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: رانندگان باید بدانند که در معابر لغزنده و فصل زمستان و زمانی که بارندگی و ریزش برف را شاهد هستیم، اوایل صبح که ممکن است معابر یخ‌زده باشد، نحوه رانندگی با زمان‌هایی که معابر خشک بوده، بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به تعریفی از سرعت مطمئنه، گفت: سرعت مطمئنه، سرعتی است که راننده با توجه به اوضاع و احوال خود، وسیله نقلیه‌ای که در اختیار دارد و با توجه به شرایط جوی و جاده‌ای، سرعتی را مدنظر قرار می‌دهد و با آن سرعت حرکت می‌کند؛ ممکن است سرعت مطمئنه از سرعت‌های مجاز بسیار پایین‌تر باشد، حتی در شرایطی راننده تشخیص می‌دهد ادامه حرکت امکان‌پذیر نیست که در آن صورت باید توقف کند تا شرایط عادی شود و سپس حرکت کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: رانندگان باید در فصل زمستان وسیله نقلیه را به تجهیزات زمستانی مانند لاستیک یخ‌شکن، وسایل گرمایشی خودرو، برف پاک‌کن‌ها و چراغ‌ها و سایر موارد ایمنی تجهیز کنند، همچنین لازم است وسایل گرمایشی و پوشاک داخل خودرو به همراه داشته باشند.

وی گفت: اگر رانندگان نمی‌توانند لاستیک یخ‌شکن همراه داشته باشند، داشتن سرعت مطمئنه بهترین پیشنهاد و راهکار است، در غیر این صورت هر لحظه احتمال سرخوردن و لغزندگی برای خودروهایی که در معابر بارانی و برفی رانندگی می‌کنند، وجود دارد.

کد خبر 627075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.