مطالعات در توسعه صنایع چه جایگاهی دارد؟

یک دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: برای توسعه صنایع باید مسائل بسیاری ازجمله شرایط آب‌وهوایی منطقه، ویژگی‌های طبیعی و جغرافیایی، قابلیت‌ها و امکانات بالقوه را مد نظر قرار دهیم؛ درواقع با بررسی این مسائل می‌توان به توسعه پایدار و منظم صنعت در کشور دست یافت.

علی‌خان نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نقش صنایع در آلودگی‌های زیست‌محیطی، اظهار کرد: به‌طورکلی بحث توسعه صنعت در ایران جزو مسائلی است که هر ساله مطرح می‌شود و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: زمانی که می‌خواهیم مباحثی مانند توسعه صنعت در کشور را مورد بررسی قرار دهیم، باید به مسائل بسیاری ازجمله شرایط خاص زیست‌محیطی هر منطقه جغرافیایی توجه ویژه داشته‌باشیم.

این دانشیار گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: برای توسعه صنایع باید مسائل بسیاری از جمله شرایط آب‌وهوایی منطقه، ویژگی‌های طبیعی و جغرافیایی، قابلیت‌ها و امکانات بالقوه را مد نظر قرار دهیم؛ درواقع با بررسی این مسائل می‌توان به توسعه پایدار و منظم صنعت در کشور دست یافت.

وی تاکید کرد: امروزه بحث توسعه صنعت در کشور و همچنین حفظ صنایع موجود جزو مسائل حائز اهمیت است؛ به دلیل وضعیتی که ازنظرطبیعی و اقتصادی در مناطق مختلف کشور وجود دارد، نمی‌توان دیدگاهی ثابت را برای تمام مناطق و نواحی جغرافیایی کشور در نظر گرفت.

نصراصفهانی تصریح کرد: درواقع به دلیل تفاوت‌های موجود باید مطالعات زیست‌محیطی برای هر صنعت و در هر منطقه به صورت جداگانه انجام داد و نمی‌توان یک مطالعه را برای تمام مناطق در نظر گرفت.

وی در رابطه با چگونگی فرآیند مطالعات زیست‌محیطی گفت: در حین مطالعات زیست‌محیطی باید تأثیرات صنعت را ابتدا در هنگام حیات آن مورد بررسی قرار داد از طرفی بررسی تأثیراتی که ممکن است در آینده به موجب توسعه این صنعت رخ دهد نیز جزو مسائلی است که باید به آن توجه شود.

کد خبر 627021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.