بهره‌برداری از ۵۶۱ کیلومتر راه آهن تا سال آینده

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اعلام اینکه سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه در بخش ریلی در دست اجراست، گفت: ۵۶۱ کیلومتر آن تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «خیراله خادمی» در جریان سفر به استان خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه‌های بزرگی در بخش توسعه راه‌ها فعال است، اظهار کرد: ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در بخش ریلی در دست اجراست که ۵۶۱ کیلومتر آن تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خطوط ریلی در دست اجرا را نسبت به وجود ۱۴ هزار کیلومتر راه آهن موجود در کشور قابل توجه خواند و افزود: برنامه‌ریزی شده تا سال آینده، ۵۶۱ کیلومتر از مسیرهای ریلی دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصد به بهره‌برداری برسد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، بدین ترتیب تا یک سال آینده ۲.۸ برابر متوسط ریل‌گذاری در کشور انجام خواهد شد.

بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر از آزادراه در برنامه قرار دارد

خادمی گفت: یک هزار و ۳۵ کیلومتر پروژه آزادراهی در کشور در دست اجراست که نسبت به وجود دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر آزادراه موجود عدد قابل توجهی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه ۴۰ درصد آزادراه‌های موجود کشور در دست ساخت است، افزود: بهره‌برداری از ۲۹۳ کیلومتر از این مجموع در برنامه است که در این صورت، ۳.۵ برابر متوسط سالانه ساخت آزادراه کشور در سال آینده محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: از آنجایی که بیشتر طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۸۵ درصد دارند، این هدف قابل دستیابی است.

بهره‌برداری از دو محور جدید بزرگراهی تا سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی در عین حال از در دست اجرا بودن شش هزار و ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور خبر داد و گفت: سالانه یک هزار کیلومتر از این مجموع در استان‌های مختلف تعریف می‌شود.

خادمی این را هم گفت که تعهد احداث دو هزار و ۶۵۰ کیلومتر مسیر جدید بزرگراه و راه اصلی در استان خراسان جنوبی را داریم که ۸۵۰ کیلومتر آن تعریف شده و حدود ۶۴۷ کیلومتر از آن نیز در دست اجراست.

به گفته وی، حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر نیز باقی‌مانده که در صورت تأمین اعتبار مناقصات آن برگزار خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع در استان خراسان جنوبی به نسبت دیگر استان‌ها فعالیت‌های خوبی در حوزه بزرگ راهی انجام شده است.

کد خبر 627009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.