حذف ارز ترجیحی اقدامی ارزشمند در انسداد فساد اقتصادی بود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: حذف ارز ترجیحی جهش تولید را به همراه داشته و سود این اقدام به جیب مردم رفته و دست واسطه کوتاه شده است.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر علیزاده اظهار کرد: تا پیش از طرح هدفمندی یارانه آرد و نان ۱۵ درصد از نیاز جمعیت کشورهای همسایه و اطراف ایران با آرد قاچاق از ایران تامین می‌شد که این میزان چشمگیر و خسارت‌زا بود.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیاز سال کشور به آرد پیش از هدفمندی یارانه آرد و نان ۱۱ میلیون تن در سال بود که این نیاز با اجرای این طرح و ایجاد شفافیت به هشت میلیون تن رسید و اگر دورریز نان کاهش یابد و بین کیفیت و قیمت نان همخوانی ایجاد شود، ممکن است که میزان مصرف آرد نیز بیش از این کاهش یابد.

گفتنی است؛ طرح هدفمندی یارانه آرد و نان در استان سمنان به منظور اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان از سی‌ام خرداد ۱۴۰۱ آغاز شد.

علیزاده خاطرنشان کرد: صنایع غذایی از جمله شکلات و ماکارونی در گذشته با قیمت ارز ترجیحی آرد را خریداری می‌کردند و محصولات خود را بر اساس ارز ۳۰ هزار تومانی می‌فروختند که رانت بزرگی ایجاد کرده بود و اکنون حذف ارز ترجیحی و آزادشدن قیمت آرد راه رانت‌هاخواری را بسته است.

حذف ارز ترجیحی مرهم نفس به شمارش افتاده کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، حذف ارز ترجیحی را از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم دانست که به کشاورزی جان بخشید.

علیزاده گفت: ارز ترجیحی بلایی در اقتصاد بود که نفس کشاورزی را به شماره انداخت و بر همین اساس، کشت تمامی محصولات اساسی کاهش یافت و به سمت نابودی رفت همچنین حذف ارز ترجیحی اقدامی ارزشمند در انسداد فساد اقتصادی و رانت بود.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان گفت: اکنون حذف ارز ترجیحی جهش تولید را به همراه داشته و سود این اقدام به جیب مردم رفته و دست واسطه کوتاه شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 626959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.