تبعات حذف از جام جهانی برای پرتغال!

در بسته خبری‌ این هفته‌ ورزش جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* لیونل مسی ۵ پاس گل در مراحل حذفی جام جهانی داده است از سال ۱۹۶۶ و ثبت داده‌ها، این بیشترین تعداد پاس‌گل در دور حذفی مسابقات است. رکورد قبلی در اختیار پله با ۴ پاس‌گل بود

* مجوز حرفه‌ای و گواهینامه انطباق با الزامات AFC برای استادیوم ورزشی آزادی پس از ۵۰ سال صادر شد.

* هشتمین دوره مسابقات ووشو قهرمانی جوانان جهان که روز سه‌شنبه (پانزدهم آذرماه) در شهر تانگرانگ اندونزی آغاز شده بود، ظهر امروز (شنبه ۱۹ آذرماه) به پایان رسید و ملی‌پوشان پسر و دختر که با کسب ۱۳ مدال طلا، ۵ نقره و ۵ برنز مقتدرانه قهرمان جوانان جهان شدند

* مانوئل نویر ۳۶ ساله در پی حذف تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در تعطیلات و در حالی که در حال اسکی کردن بود از ناحیه پا دچار شکستگی شد و فصل برای او تمام شده است.

* به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در پی انتشار شایعات در برخی رسانه‌ها درباره مبلغ قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون، این فدراسیون اعلام می‌کند همانطور که پیش از این بارها به صورت رسمی اعلام شده مبلغ قرارداد سرمربی تیم ملی در جام جهانی ماهانه ۵٠ هزار یورو بوده و سایر مبالغ مطرح شده در رسانه‌ها کذب است

* مهدی طارمی که پیش از این بحث علاقه‌مندی باشگاه آرسنال به جذب او مطرح شده بود، بار دیگر نامش به عنوان یکی از اصلی‌ترین اهداف این باشگاه برای پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی پیش رو مطرح شده است.

* علاقه باشگاه پاناتینایکوس یونان به علیرضا جهانبخش ملی پوش فوتبال ایران که در حال حاضر در باشگاه فاینورد هلند است، بعد از حضور ایران در جام جهانی قطر رسانه‌ای شد. پاناتینایکوس که در حال حاضر با ۳۷ امتیاز صدرنشین سوپرلیگ یونان است، قصد دارد تیمش را در ادامه این رقابت‌ها و برای رسیدن به عنوان قهرمانی تقویت کند.

* کنگره عمومی - فوق‌العاده فدراسیون جهانی شنا در حالی در ملبورن استرالیا در حال برگزاری است که تغییر تاریخی در این سازمان پس از ۱۱۴ سال به تصویب رسید. با رأی موافق ۱۷۵ نفر از اعضای کنگره جهانی شنا و تنها چهار رأی مخالف، نام فدراسیون جهانی شنا از ماه ژانویه سال ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) به «فدراسیون ورزش‌های آبی» تغییر خواهد کرد.

* روزنامه اسپانیایی «اسپورت» خبر داده فدراسیون فوتبال برزیل به‌شدت به‌دنبال جذب «پپ گواردیولا» برای هدایت سله‌سائو در پی استعفای «تیته» از سرمربی‌گری این تیم در پی شکست از کرواسی و حذف از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

* بعد از تساوی بدون گل در لیگ برتر، مورایس و یحیی گل محمدی اینبار در جدالی تدارکاتی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت این دیدار با تساوی پرگل دو تیم همراه شد

* طبق اعلام روزنامه ابولا، فدراسیون فوتبال پرتغال برای جایگزینی سانتوس با مورینیو وارد مذاکره شده است و منتظر پاسخ این مربی باتجربه است

* پس از آنکه تیم ملی برزیل در نخستین مسابقه جام جهانی مقابل صربستان با ۸۸ هزار و ۱۰۳ نفر بیشترین تماشاگر را به خود اختصاص داده بود، آرژانتین در دومین بازی مرحله گروهی برابر مکزیک که توانست به برتری دو بر صفر برسد، پیروزی خود را در حضور ۸۸ هزار و ۹۶۶ نفر جشن گرفت تا این مسابقه تبدیل به پرتماشاگرترین بازی جام شود.

* امین نوروزی که پیش از این به عنوان پزشک باشگاه استقلال فعالیت می‌کرد و مدتی نیز معاونت پزشکی آبی پوشان را در اختیار داشت، در رشته‌ای غیر از فوتبال انجام وظیفه خواهد کرد. مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در حالی به میزبانی کلمبیا در جریان است که دکتر امین نوروزی به عنوان پزشک مسابقات در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مردان در گروه‌های A و B حضور داشت.

* منچستریونایتد پس از فسخ قرارداد کریستیانو رونالدو موفق شده تا چندین میلیون پوند ذخیره کند و بار پرداخت دستمزد ستاره پرتغال از روی دوش این باشگاه برداشته شده است. با توجه به نیاز این باشگاه به مهاجم و فرصتی که برای شیاطین سرخ پیش آمده، آن‌ها قصد دارند به سراغ کریم بنزما یکی از بهترین مهاجمان این نسل و برنده توپ طلای ۲۰۲۲ بروند.

* روزنامه دیلی استار نوشته کریستیانو رونالدو ممکن است خیلی زود به لیگ برتر انگلیس بازگردد و برای اولین بار پیراهن آبی را در فوتبال جزیره بر تن کند.

* با اعلام فیفا شیمون مارسینیاک داور لهستانی قضاوت دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ را بر عهده خواهند داشت. فینال این جام روز یکشنبه بیست و هفتم آذر با دیدار آرژانتین- فرانسه پیگیری خواهد شد.

* با اعلام فابریتزیو رومانو، پس از ناکامی پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ حذف برابر مراکش در مرحله یک چهارم نهایی، مسئولان فوتبال این کشور فرناندو سانتوس ۶۸ ساله را از هدایت این تیم برکنار کردند. رومانو ۴ روز پیش نیز از برکناری احتمالی این سرمربی خبر داده بود.

* در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های گلبال قهرمانی مردان جهان در پرتغال، امروز تیم کشورمان به مصاف برزیل رفت و با نتیجه ۱۵ بر ۵ مقابل این حریف شکست خورد. تیم کشورمان در مرحله گروهی چهار برد مقابل کلمبیا، مصر، آرژانتین، اوکراین و سه باخت مقابل، چین، آمریکا، لیتوانی کسب کرده بود.

کد خبر 626956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.