حذفیات کنکور ۱۴۰۲ اعلام شد+ لینک دانلود فهرست منابع

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای، حذفیات منابع طرح سوال کنکور اختصاصی (سراسری) سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علائم افت کلسیم بدن، تشخیص ذات‌الریه توسط هوش‌مصنوعی، نسل جدید حافظه‌های Team Group، معرفی اوپو فایند N2، نحوه عملکرد ربات ارز دیجیتال، نیاز روزانه بدن به کلسیم و حذفیات کنکور ۱۴۰۲ جزو پربازدیدترین اخبار علم و فناوری در هفته گذشته بود.

علائم افت کلسیم بدن

افت کلسیم به صورت مزمن می‌تواند علائم غیر قابل لمسی داشته باشد. بیمار در مرحله افت کلسیم به طور حاد می‌تواند دچار تشنج شود همچنین افت شدید کلسیم می‌تواند باعث گرفتگی و اسپاسم‌های عضلانی، اختلالات قلبی و عروقی و اختلالات دستگاه گوارش شود؛ البته دو علامتی که بیشتر خود را نشان می‌دهند تشنج و گرفتگی‌های عضلانی هستند.

تشخیص ذات‌الریه توسط هوش‌مصنوعی

فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند با گوش دادن به صدای سرفه‌های یک نفر، سینه‌پهلو را تشخیص دهد. دانشمندان می‌گویند که اگر این فناوری به طور گسترده عرضه شود مردم قادر خواهند بود بدون مراجعه به پزشک، بیماری خود را تشخیص دهند و هزینه‌های سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا کاهش می‌یابد. این روش از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا مشخص کند آیا صدای سرفه نشان می‌دهد فرد به یک بیماری تنفسی مرگبار مبتلا است یا نه و هر یک از دستگاه‌های صوتی با پاسخ‌های ضربه‌ای هماهنگ و متناسب هستند.

جین یونگ جئون، پژوهشگر از دانشگاه هانیانگ در کره جنوبی، گفت: «تشخیص خودکار وضعیت سلامتی از طریق اطلاعات مربوط به صداهای سرفه که به طور مداوم در طول زندگی روزمره رخ می‌دهد، درمان غیرحضوری را تسهیل خواهد کرد.»

نسل جدید حافظه‌های Team Group معرفی شد

شرکت Team Group با هدف رفع نیاز تولیدکنندگان محتوا به حافظه‌های پرسرعت و مقاوم، به‌تازگی سه مدل حافظه رم پرسرعت DDR5 از مجموعه T-CREATE را معرفی کرده است. برترین مدل T-CREATE EXPERT نام دارد که در ماژول‌های تا حداکثر ۳۲ گیگابایت و سرعت ۶۴۰۰ مگاهرتز ساخته شده‌اند.

کمپانی Team Group سال گذشته و پس معرفی رمز ارز Chia که برای استخراج به حافظه‌های پرسرعت نیاز داشت، مجموعه جدیدی از حافظه‌های SSD با نام T-CREATE EXPERT را معرفی کرد که به شکلی باورنکردنی طول عمر بالا و به‌دور از کاهش عملکرد را ارائه می‌کرد.

حالا این شرکت تولیدکننده لوازم جانبی و سخت‌افزارهای ذخیره‌سازی پس از یک سال سه محصول جدید را معرفی کرده که یکی از آن‌ها مربوط به خانواده T-CREATE EXPERT است. طبق گزارش‌های منتشر شده توسط شرکت Team Group، این شرکت به‌تازگی سه مدل حافظه رم DDR5 به نام‌های T-CREATE EXPERT DDR5 برای سیستم‌های دسکتاپ سطح بالا، T-CREATE CLASSIC DDR5 حافظه‌های رده مصرف‌کننده و در نهایت T-CREATE CLASSIC DDR5 برای لپ‌تاپ‌ها را معرفی کرده است.

معرفی اوپو فایند N2

اوپو از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود به نام فایند N2 و فایند N2 فلیپ رونمایی کرد. این دو گوشی دارای بهبودهای زیادی نسبت به مدل‌های قبلی خود هستند. اوپو فایند N2 در مقایسه با مدل فایند N باریک‌تر بوده و ۷۲.۶ میلی‌متر ارتفاع دارد (در برابر ۷۳ میلی‌متر) و وزن آن فقط ۲۳۳ گرم است. ضخامت این گوشی در حالا باز و بسته به‌ترتیب ۷.۴ و ۱۴.۶ میلی‌متر است. اوپو در گوشی فایند N2 از نسل دوم لولای Flexion با مشخصات بهبود یافته استفاده کرده به‌طوری‌که این لولا دارای قطعات کمتری است (۱۰۰ در برابر ۱۳۸ قطعه) و همچنین از متریال پیشرفته‌تری مثل فیبر کربن و آلیاژ مستحکم استفاده کرده است.

اوپو فایند N2 فلیپ اولین گوشی تاشو اوپو با این طراحی است و برای رقابت با گوشی‌هایی مثل گلکسی زد فلیپ معرفی شده است. نمایشگر داخلی این گوشی یک پنل ۶.۸ اینچی AMOLED با نرخ ۱۲۰ هرتز و نمایشگر کاور آن یک پنل بزرگ ۳.۲ اینچی OLED با نرخ ۷۰ هرتز است. قلب تپنده این گوشی تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ پلاس بوده و سیستم دوربین پشت آن شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض هشت مگاپیکسلی می‌شود. دوربین سلفی آن نیز یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی است. اوپو از فناوری MariSilicon X روی این گوشی نیز استفاده کرده است.

نحوه عملکرد ربات ارز دیجیتال

بازار شگفت‌انگیز ارزهای دیجیتال همواره اتفاقات جدیدی را برای کاربران خود رقم می‌زند؛ یکی از همین شگفتی‌ها که به دلیل اهمیت حضور مداوم در معاملات این بازار پدید آمده است، ربات‌های معامله‌گر (ربات ارز دیجیتال) هستند که هم مورد توجه معامله‌گران و هم مورد توجه صرافی‌های این حوزه قرار گرفته‌اند. بات معامله‌گر پیش از این نیز در بازار فارکس و سهام مورد استفاده قرار گرفته، به گونه‌ای که اکنون ۸۰ درصد از بازار سهام را به خود اختصاص داده است. این ربات‌های پرطرفدار و بسیار کاربردی، مدتی است که برای امر ایجاد در فعالیت‌های تریدرها، به بازار رمز ارزها نیز راه پیدا کرده‌اند.

بات معامله گر براساس الگوریتم‌هایی کار می‌کند که توسعه‌دهنده آن در محیط نرم‌افزار قرار می‌دهد. یکی از بزرگترین مزیت‌های این ربات‌ها، رفتارهای تحلیلی و حساب‌شده، برعکس تصمیمات احساسی و هیجانی انسانی است. این موضوع باعث می‌شود که ربات ارز دیجیتال با استفاده از درک و دید سازندگان خود به این بازار، عاملی برای سودآوری کاربران شود.

بهترین ربات ارز دیجیتال، علاوه‌بر خرید و فروش ارزها، قیمت‌ها و روند بازار را نیز پیش‌بینی می‌کند. کدنویسی توسعه‌دهندگان در این ربات‌ها به گونه‌ای است که توانایی تحلیل و پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار را داشته‌باشند. توسعه‌دهندگان عموماً برای این قابلیت، از افزونه‌های الگوریتم یکی از انواع اندیکاتورها بهره می‌برند.

نیاز روزانه بدن به کلسیم

نیاز روزانه کلسیم بر حسب شرایط در طول دوران عمر متفاوت است که این میزان به طور متوسط بین ۸۰۰ هزار و ۲۰۰ میلی گرم است. منبع اصلی کلسیم در غذای ما لبنیات است؛ البته در لبنیاتی مانند کره و خامه هر چه چربی بیشتر باشد، کلسیم کمتر است، زیرا کلسیم حالت یونی و فلزی دارد و در چربی حل نمی‌شود. شیر، ماست، پنیر و کشک منشأ اصلی کلسیم است.

حذفیات کنکور ۱۴۰۲

سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای، حذفیات منابع طرح سوال کنکور اختصاصی (سراسری) سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. در این اطلاعیه فهرست حذفیات و منابع آزمون اختصاصی نوبت اول در دی ماه ۱۴۰۱ و نوبت دوم در تیرماه ۱۴۰۲ که از آن سوال طرح نمی‌شود، ارائه شده است.

دریافت لیست حذفیات آزمون سراسری ۱۴۰۲

کد خبر 626949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.