شکایت مراکش از داور دیدار مقابل فرانسه

فدراسیون فوتبال مراکش در بیانیه‌ای، از سزار راموس داور دیدار بازی نیمه‌نهایی جام‌جهانی مقابل فرانسه که عملکردش به شکست و حذف شیرهای اطلس منجر شد، به فیفا شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه بیست‌وسوم آذر تیم‌های ملی فوتبال فرانسه و مراکش در چارچوب دومین دیدار نیمه‌نهایی جام‌جهانی⁧ ۲۰۲۲⁩ قطر با قضاوت سزار آرتورو راموس مکزیکی در ورزشگاه البیت شهر الخور برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند و فرانسه با پیروزی دو بر صفر مقابل مراکش، حریف آرژانتین در فینال جام ۲۲ شد.

مراکشی‌ها با وجود نمایش درخشان در زمین، نتیجه دلخواهشان را کسب نکردند و بخشی از این نتیجه را به داور ربط داده‌اند. آن‌ها از عملکرد سزار راموس مکزیکی داور دیدار مقابل فرانسه عصبانی‌اند و امروز با ارسال شکوائیه‌ای رسمی به فیفا خواهان بررسی عملکرد تیم داوری مسابقه شدند.

مراکش شگفتی‌ساز اصلی این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی بوده و در مراحل گروهی و حذفی، تیم‌های بزرگی ازجمله بلژیک، اسپانیا و پرتغال را شکست داد تا برای نخستین بار در تاریخ خود و کشورهای آفریقایی به مرحله نیمه‌نهایی برسد. در بازی شب گذشته، فرانسوی‌ها با گل زودهنگام تئو هرناندز و گلی که در نیمه دوم توسط راندال کولو موانی به ثمر رسید شگفتی‌ساز جام را شکست دادند و تاریخ‌سازی مراکش به فینال ختم نشد.

مسابقه دیشب، اتفاقات جنجالی کم نداشت و در یکی از صحنه‌های مشکوک نیمه اول در محوطه جریمه فرانسه، راموس می‌توانست به‌سود مراکش پنالتی بگیرد، اما به‌طرز عجیبی داور توپ را به خروس‌ها داد. در شکایت ارسال‌شده از طرف مراکشی‌ها به فیفا، مهم‌ترین مورد انتقاد از کارت زردی است که داور مکزیکی به سفیان بوفال به‌دلیل شبیه‌سازی نشان داد. مراکشی‌ها معتقدند در آن صحنه شبیه‌سازی اتفاق نیفتاده و باید یک پنالتی به سودشان اعلام می‌شد. در صحنه مربوطه، تئو هرناندز در محوطه جریمه پایش را دراز کرد و بوفال در تماسی که با او داشت به زمین افتاد؛ اما داور مکزیکی اعتقادی به پنالتی نداشت و به بوفال یک کارت زرد نشان داد. در ادامه با وجود اعتراض مراکشی‌ها این صحنه به دخالت VAR منجر نشد.

شیرهای اطلس در شکایت خود همچنین اعلام کردند که در زمانی که سلیم امرالله در محوطه جریمه فرانسه سرنگون شد، باید به‌سودشان پنالتی می‌گرفتند، اما این اتفاق رخ نداد.

کد خبر 626940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.