شهرداری آمستردام پول می‌‎‌دهد تا کار پیدا کنید!

مسئولان شهرداری آمستردام طرح پاداش مالی را به راه انداخته‌اند که هدف آن تشویق مردم به ترک بیکاری و پیوستن مشتاقانه به بازار کار است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر آمستردام اعلام کرد که سال آینده آزمایش جدیدی را اجرا خواهد کرد که تمایل افراد بیکار را برای یافتن شغل افزایش می‌دهد. مقامات محلی در واقع قصد دارند به افرادی که شغل طولانی‌مدت پیدا می‌کنند، پاداش مالی ارائه دهند.

استدلال پشت این آزمایش این است که مدیران شهر قصد دارند نشاط بازار کار را تقویت کنند و بار سیستم رفاه اجتماعی را کم کنند. به نظر می‌رسد این آزمایش اواسط سال آینده آغاز خواهد شد، با این حال، جزئیات هنوز مشخص نیست.

تعداد آمستردام‌هایی که از کمک‌های اجتماعی استفاده می‌کنند از ۴۰ هزار و ۲۸۱ نفر در ابتدای سال ۲۰۱۹ به ۳۵ هزار و ۶۸۶ نفر در دسامبر ۲۰۲۲ کاهش یافته است. با این حال، مقامات می‌خواهند شاهد کاهش بیشتر این تعداد باشند.

شهرداری آمستردام پول می‎دهد تا کار پیدا کنید!

روتگر گروت واسینک، مسئول امور اجتماعی شهرداری آمستردام در این رابطه گفت: "ما با یک بازار کار بسیار فشرده روبه‌رو هستیم؛ به این معنا که مشاغل فراوان اما کارگر در دسترس کمیاب است. با وجود فرصت کار زیاد، تعداد زیادی از آمستردامی‌ها هنوز در حاشیه هستند. در نتیجه امنیت اجتماعی بسیاری از آن‌ها تحت فشار است. ما می‌خواهیم تا حد امکان موانع کار را برطرف کنیم، به همین دلیل است که در سال‌های آینده به سرمایه‌گذاری در هدایت افراد به سمت کار ادامه می‌دهیم."

هدف این است که این پاداش مالی با کمک به کارجویان برای به‌روز نگه داشتن مهارت‌های فردی و ایجاد انگیزه در آنها برای کمک به اقتصاد، به جلوگیری از کاهش مزایای کمک‌های اجتماعی کمک کند. یک پاداش مالی مناسب همچنین می‌تواند تضمین کند که افراد در بخش‌هایی که کمبود وجود دارد، مانند بخش فناوری، کار کنند.

دولت محلی همچنین در حال سرمایه‌گذاری در مراکز کار منطقه‌ای و اجرای رویکردی هدفمند برای گروه‌های خاص در زمینه کمک‌های اجتماعی است. بودجه اضافی نیز برای بازآموزی و آموزش بیشتر اختصاص داده شده است.

کد خبر 626929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.