جذب ۵۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: مجوز جذب هزار و ۳۰۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان اخذ شده است و امسال نیز ۵۰۰ نفر از این تعداد جذب می‌شوند.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری روز پنجشنبه _ بیست‌وچهارم آذر _ اظهار کرد: طی سال‌های گذشته، نیروهایی به آموزش و پرورش وارد شده‌اند که توانمندی چندانی در حوزه معلمی نداشته‌اند و اکنون آمار این افراد حدود ۳۰۰ هزار نفر است.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و توجه به دانشگاه فرهنگیان افزود: ورود باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و اکنون ۴۰ هزار نیروی مازاد در دانشگاه فرهنگیان استان لرستان وجود دارد که بدون پیش‌بینی جذب شده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش زیرساخت است و باید به جامعه پاسخگو باشیم، عنوان کرد: فعالیت‌های غیرراهبردی را باید واگذار کنیم و در مدارس، تمرکز بر تعلیم و تربیت باشد.

نوری با تاکید بر لزوم احیای دانشگاه فرهنگیان گفت: لزوم تقویت آموزش و پرورش، احیای دانشگاه فرهنگیان است و گزینش باید اصلاح شود. طی ۶ ماه دانشجو را بررسی کنیم و گزینش در دانشگاه انجام شود. دانشجو باید صلاحیت کامل معلمی را داشته باشد و توانمندی‌هایش را اثبات کند.

وی افزود: اکنون مجوز جذب یک هزار و ۳۰۰ عضو هیئت علمی در این دانشگاه اخذ شده است و امسال ۵۰۰ نفر جذب می‌شوند که از این مجموع، یک هزار نفر دکتر معلم آموزش و پرورش هستند. تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع به دانشگاه فرهنگیان داده شده است. این دانشگاه باید به دانشگاه جامع تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به لزوم اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ادامه داد: علاوه بر اعتباری که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، وزارت آموزش و پرورش در طرح رتبه‌بندی معلمان تعهد داده و در حال اجراست. بیمه فرهنگیان نیز در حال انجام است و در آن تعلل نمی‌شود. در راستای تامین فضاهای موردنیاز آموزش و پرورش، تسهیل در تغییر کاربری‌ها باید انجام شود.

نوری با اشاره به اینکه انتخاب رشته و راه‌اندازی هنرستان‌ها باید بر اساس نیاز محیط باشد، تصریح کرد: دانش‌آموزان با کسب مهارت می‌توانند در محیط کار وارد شوند و هنرستان‌ها با محور زیست‌بوم باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 626921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.