پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان تحت حمایت، گفت: یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل به دانشجویان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی هاشمی امروز _پنجشنبه بیست و چهارم آذرماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کسب دانش و مهارت توسط فرزندان خانواده‌های تحت حمایت و راه‌یابی به دانشگاه، زمینه اشتغال و خودکفایی آن‌ها را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای دستیابی به این مهم، دانش‌آموزان تحت حمایت، کمک هزینه تحصیلی و دانشجویان تحت حمایت، کمک هزینه شهریه دریافت می‌کنند، ادامه داد: در این مدت، ۸۵۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و ۹۶۰ میلیون تومان کمک‌‎ هزینه شهریه به دانشجویان پرداخت شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به دانشجویان تحت حمایت، تصریح کرد: یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان از صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های عامل به دانشجویان پرداخت شده است.

وی تعداد دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان تحت حمایت را ۱۴ هزار و ۸۷۵ نفر دانست و گفت: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی، دوره‌های آموزشی و ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی از دیگر خدمات این نهاد است.

هاشمی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آمادگی ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان برای دریافت کمک‌های مردمی، کد دستوری #۰۳۸*۸۸۷۷* برای پرداخت غیرحضوری کمک‌های نقدی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه زکات دارای آثار فراوانی است، افزود: امام علی (ع) به نقل از پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید زکات، پل اسلام است هرکس آن را بپردازد از پل عبور کرده و هر کس آن را نپردازد در زیر آن پل زندانی می‌شود و زکات خشم پروردگار را فرو می‌نشاند.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قرآن پرداخت زکات را از موجبات سعادتمندی و از صفات مؤمنان رستگار می‌داند، گفت: پرداخت زکات مانند مالیات‌هایی که از جانب دولت‌ها مقرر می‌شود، نیست، بلکه حقیقتی عبادی دارد که از روح ایمانی و اعتقادی سرچشمه می‌گیرد و زکات‌دهنده آن را برای خشنودی خدا و تقرب الهی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف اقتصاد اسلامی، جریان ثروت در جامعه و نبود تمرکز در دست ثروتمندان است، قرآن کریم با تعیین مصارف هشت‌گانه برای زکات، نمونه‌ای زیبا از برنامه عملی خویش را برای توزیع ثروت متجلی کرده است، این موضوع زمانی روشن‌تر می‌شود که در اقتصاد و ثروت، نقشی تأثیرگذار ایفا می‌کند و افزون بر آن، مستحب بودن زکات در سرمایه کسب و کار است.

کد خبر 626868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.