باغات همدان باید شناسنامه‌دار شود

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: باغات شهر باید به صورت دقیق شناسایی و صدور شناسنامه برای آن‌ها انجام شود و این طرح در شورای اسلامی شهر به‌تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌اکبر نظری امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم آذر_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه یکی از نکات اساسی موضوع فضای سبز در شهرها است، اظهار کرد: نفس کشیدن، طراوت و شادابی شهرها به برکت وجود درختان و باغات است.

وی با اشاره به معرفی همدان به عنوان پایلوت شهر سبز در کشور ادامه داد: در مناطق مختلف شهر همدان درختان مثمر و غیرمثمری وجود داشت که از بین رفته است و یکی از دلایل آن در مرحله اول کشاندن گستره شهر به سمت جنوب در نگارش طرح تفصیلی بوده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در حال حاضر تا عمق چند ده‌متری کوه‌ها نیز تصرفات دولتی و غیردولتی شکل گرفته است که عامل ویرانی باغات سطح شهر شده و لازم است تدابیر و اقدامات ویژه‌ای برای حفظ و گسترش باغات اندیشیده شود.

وی خواستار حرکت و اقدام ویژه شهرداری و مردم به‌منظور حفظ و گسترش باغات شد و افزود: در این راستا باید مردم را توجیه کرد و فرهنگ‌سازی انجام شود. برگزاری نشست با حضور کارشناسان مرتبط در صداوسیما از اقدامات مورد نیاز برای توجیه شهروندان در این رابطه است.

نظری با اشاره به نبود رعایت حفظ و گسترش باغات به‌ویژه در ساخت‌وسازها توسط شهرداری، تصریح کرد: یکی از موارد قانونی در این خصوص، اجازه حذف پارکینگ با هدف حفظ درختان است اما حتی یک‌بار هم این اقدام را از سوی شهرداری شاهد نبوده‌ایم.

وی اضافه کرد: به‌منظور حفظ درختان لازم است فضای سبز شهرداری با هماهنگی معاونت شهرسازی دستورالعملی در این خصوص تهیه کند. اجرای پلاک‌کوبی درختان در دوره دوم شورا با هدف حفظ درختان بود که سال‌های بعد متوقف شد و ابتر ماند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه اگر فضای سبز را از فضای شهر بگیریم، تأثیرات سو بسیار و مشکلات روحی و روانی بیشتری را در جامعه شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: باغات شهر باید به صورت دقیق شناسایی و صدور شناسنامه برای آنها انجام شود و در شورای اسلامی شهر به تصویب برسد.

وی اظهار کرد: لازم است با اجرای آیین‌نامه حفظ و گسترش باغات در صورت تخطی از این موضوع با متخلفان نیز برخورد قانونی شود.

نظری با اشاره به درختکاری انجام شده از همدان تا اسدآباد و رزن طی سال‌های گذشته، گفت: به دلیل آبیاری نکردن و رسیدگی نامناسب به درختان در این مناطق از بین رفته است که لازم بود راه‌وشهرسازی و استانداری برای حفظ درختان به این موضوع ورود می‌کردند.

کد خبر 626863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.