دشان: از رسیدن به فینال احساس غرور می‌کنم/ تقابل با آرژانتین یک جنگ تمام‌عیار است

سرمربی تیم‌ ملی فرانسه گفت: باید اعتراف کنم که این پیروزی به‌راحتی به‌دست نیامد و خیلی اذیت شدیم، به این تیم و بازیکنان افتخار می‌کنم. اصلاً به خودم فکر نمی‌کنم و این موفقیت متعلق به بازیکنان است؛ احساس غرور داریم زیرا رویایمان به حقیقت تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدیه دشان پس از پیروزی قاطعانه فرانسه در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل مراکش و صعود به فینال برای دومین‌بار متوالی در کنفرانس خبری اظهار کرد: کار ما هرگز آسان نبود، اما بسیار خوشحال‌کننده است. روز یکشنبه به‌دنبال عنوان قهرمانی هستیم؛ قرار است از زمان لذت ببریم. این را به کادر فنی و بازیکنانم می‌گویم که هر لحظه در روز را به قدردانی و لذت‌بردن از لحظه اختصاص دهید. چهار روز دیگر قرار است برای قهرمانی جهان بازی کنیم، ما اکنون از آن لذت خواهیم برد و برای آخرین بازی این جام جهانی آماده خواهیم شد.

وی افزود: دیدار با مراکش تقابل سختی بود، ما به مهم‌ترین چیز یعنی بلیت فینال بزرگ دست یافتیم، شروع ما با گلزنی سریع در بازی بود که تأثیر بزرگ و خوبی در شرایطمان گذاشت. تیم ملی مراکش رقیب سختی بود که برای اعتبارش جنگید و با ما خیلی‌خوب بازی کرد، ما در مقابلش با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم. تقابل دو تیم در سرعت بود، تمام تلاش خود را برای پیروزی و صعود به فینال انجام دادیم، این لحظات برای ما مهم است، اتحاد و کار شعار تیمی بود که به کار خود ادامه داد و امیدواری تا در بازی فینال آن را طبق نیاز به نتیجه برسانیم.

سرمربی تیم ملی فرانسه درباره رسیدن به فینال و حسی که از این بابت دارد تصریح کرد: باید اعتراف کنم که این پیروزی به‌راحتی به‌دست نیامد و خیلی اذیت شدیم، به این تیم و بازیکنان افتخار می‌کنم؛ اصلاً به خودم فکر نمی‌کنم و این موفقیت متعلق به بازیکنان است. احساسات و غرور برایمان وجود دارد، یک‌ماه است که با بازیکنان کنار هم هستیم، هیچ‌گاه رسیدن به فینال جام‌جهانی آسان نیست و تا اینجا که آمدیم خوشبختی وجود دارد. کل کشور و دوستانمان، پشت ما هستند؛ بسیار مفتخرم و این رویایی بود که به حقیقت پیوست. به‌دنبال کسب جام‌های بیشتری هستم.

دیدیه دشان درباره غیبت آدرین ربیو در بازی نیمه‌نهایی گفت: ربیو به بازی امشب نرسید اما یکشنبه می‌تواند به میدان رود. اینجا احتمال سرماخوردگی و ویروسی‌شدن بازیکنان به‌خاطر عرق‌کردن زیاد و استفاده از باد کولر زیاد است و ربیو هم به‌همین خاطر این بازی را از دست داد. برابر مراکش باوجود آنکه تغییر تاکتیک دادیم اما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم، به‌نظرم تیممان شایستگی پیروزی و صعود به فینال را داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کریم بنزما در فینال به قطر بازمی‌گردد و برای فرانسه بازی خواهد کرد یا خیر، گفت: سوال بعدی لطفاً!

سرمربی خروس‌ها در رابطه حضور امانوئل مکرون در رختکن پس از بازی اظهار کرد: رئیس‌جمهور چه واکنشی بعد از پیروزی داشت؟ نمی‌گویم که او چه چیزی به بازیکنان گفت.

دشان با اشاره به تیمش خاطرنشان کرد: فرانسه تنها وابسته به بازیکنان باتجربه نیست، ما جوانان بسیار خوبی هم در اختیار داریم که در آینده کمک زیادی به تیم خواهند کرد؛ ازجمله کلودیو موانی به امشب بلافاصله بعد از حضور در میدان گلزنی کرد.

وی در رابطه با فینال و جدال برابر آرژانتین اضافه کرد: قطعاً بازی سختی خواهد بود. آرژانتین مسی را در اختیار دارد که از بهترین بازیکنان جهان و بسیار آماده و سرحال است؛ نهایت تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا او را مهار کنیم. دیدار برابر آرژانتین یک جنگ تمام‌عیار است و خود را به‌خوبی آماده این بازی خواهیم کرد، امیدوارم بتوانیم در این بازی بزرگ هم نمایش خوبی داشته باشیم.

سرمربی تیم‌ملی فرانسه درباره بازگشت اوپامکانو و رابیو برای فینال به ترکیب پاسخ داد: یک مربی باید با اطلاعاتی که در اختیار دارد، تصمیم بگیرد، همچنین باید با بازیکنان صحبت شود تا ببینیم چه احساسی دارند. شرایط هر بازیکن متفاوت است. اوپامکانو از بازی شنبه مقابل انگلیس بیمار شد؛ او سه‌شنبه در بخشی از تمرینات حاضر بود. من در بخش اول زندگی‌ام بازیکن فوتبال بوده‌ام؛ وقتی به این شدت تب دارید و بیمار هستید، با توجه به شدت بازی‌ها، حتی اگر در دسترس بود، کوناته فوق‌العاده بازی کرد؛ از این بابت مطمئن بودم. متأسفانه آدریان رابیو از سه‌شنبه بیمار شد. ظهر حالش بهتر بود اما نه به اندازه‌ای که بتواند بازی کند و در هتل ماند.

دشان درباره در دسترس‌بودن رابیو و اوپامکانو مقابل آرژانتین تصریح کرد: طبیعتاً بله. اوپامکانو قطعاً و رابیو هم اگر شرایط خوب پیش برود؛ با این وجود هنوز چهار روز باقی مانده و او باید به فینال برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که کینگزلی کومان چه شرایطی دارد، خاطرنشان کرد: او هم بعدازظهر قبل از شروع بازی تب داشت.

کد خبر 626855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.