سلامتی بازیکن آخرین اولویت فدراسیون است/مسابقات غرب آسیا با لیگ ایران خیلی تفاوت دارد

«نوع بسکتبالی که در غرب آسیا انجام می‌شود با لیگ متفاوت است و نمی‌توان نتایج آن را پیش‌بینی کرد، اما تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. قرار است میزبانی‌های ما در تهران برگزار شود که این موضوع به تیم آسیب می‌رساند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن با ۲۲ امتیاز در رده جهارم جدول لیگ برتر قرار دارد. گاندوها در هفته نخست دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال موفق شدند شهرداری گرگان را شکست دهند و نتیجه بازی رفت را جبران کنند.

شاگردان کوهیان امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم آذرماه_ از ساعت ۱۶ در سالن ملت مقابل مهرام صف‌آرایی می‌کنند که در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند جایگاه خود را در جدول ارتقا دهند و در ادامه لیگ مدعی قهرمانی باشند.

سروقامتان ذوب‌آهن از اول دی‌ماه کار خود را در رقابت‌های غرب آسیا آغاز خواهند کرد که علاوه بر مشکل تیم در نفرات، دغدغه میزبانی از رقبای خود در ورزشگاه آزادی را هم دارند و به نوعی از امتیازاتی مانند حضور تماشاگران خود محروم هستند.

در همین خصوص گفت‌وگویی با محمدرضا اکبری بازیکن تیم بسکتبال ذوب‌آهن انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

اول از بازی با توفارقان شروع کنیم که این تیم را شکست دادید، این مسابقه چطور بود؟

بازی خوبی بود، برایمان اهمیت داشت که بعد از بازی مقابل گرگان بتوانیم پیروزی‌ها را حفظ کنیم. تمام نکاتی را که مربی گفت، با دقت بالا انجام داده و در نهایت توفارقان را شکست دادیم.

پس از پایان نیم‌فصل اول سریع و بی‌وقفه نیم‌فصل دوم شروع شد، راجع به نتایجی که نیم‌فصل اول کسب کردید، بگویید

در نیم‌فصل اول با چالش‌های زیادی روبه‌رو بودیم که موجب شد نتایج خوبی نگیریم، امسال تیم‌ها میزبانی دارند و از این موقعیت به وجود آمده خیلی خوب استفاده می‌کنند. نیم‌فصل دوم را خوب شروع کردیم، اما از الان نمی‌شود نتیجه آخر را حدس زد؛ فقط می‌گوئیم تلاش می‌کنیم تا نتیجه خوبی برای باشگاه ذوب‌آهن کسب کنیم.

در مسابقاتی که از تیم بسکتبال ذوب‌آهن شاهد هستیم، کوارتر اول بازی خوبی به نمایش می‌گذارید، اما در کوارتر دوم و سوم دچار نوسان می‌شوید. دلیل این نوسانات چیست؟

یک‌سری بازیکن جدید داریم که با تفکرات مربی دیر آشنا شدند. بازی‌های امسال سنگین است و بچه‌ها به خاطر رفت‌وآمدهایی که وجود دارد از لحاظ بدنی تحت فشار هستند. این نوسانات طبیعی است؛ از طرف دیگر تعداد تیم‌های لیگ کم شده و بازیکنان خوب در تیم‌های مختلف پخش شدند که باعث شده هیچ بازی آسانی نداشته باشیم.

محمدحسین جعفری که اخیراً به جمع گاندوها اضافه شده عملکرد خوبی از خود نشان داده، همچنین بازیکنان جوان توانستند به تیم کمک کنند. می‌توان گفت تیم بسکتبال ذوب‌آهن آماده مسابقات شده است؟

هر نفر جدیدی که به تیم اضافه می‌شود زمان می‌خواهد تا با دیگر بازیکنان هماهنگ شود؛ بسکتبالی هم که ما بازی می‌کنیم نیاز به هماهنگی بچه‌های تیم با یکدیگر دارد. جعفری بازیکن باهوشی است و تلاش می‌کند خود را به تیم برساند که مطمئنم اتفاقات خوبی را برای ما رقم می‌زند.

هفته گذشته تیم بسکتبال ذوب‌آهن مقابل گرگان در اصفهان به پیروزی ارزشمندی رسید. این برد چقدر در روحیه بازیکنان تأثیرگذار است؟

پیروزی مقابل گرگان می‌تواند نقطه‌عطفی برای تیم ما باشد زیرا در نیم‌فصل اول تمام بازی‌های حساس لیگ را با شکست پشت سر گذاشتیم و این برد از لحاظ روحی به ما خیلی کمک کرد. باید اضافه کنم که مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا در پیش است و سطح بالایی هم دارد. تیم‌ها از لحاظ امکانات، کادر و بازیکن خارجی در بهترین شرایط هستند. تیم ما بازیکنان زیادی ندارد و میزبانی ما در تهران باعث می‌شود بازیکنان تحت فشار بدنی قرار بگیرند، اما نماینده ایران هستیم و سعی می‌کنیم نتایج آبرومندانه‌ای کسب کنیم.

تیم بسکتبال ذوب‌آهن فصل پیش بعد از چندسال موفق شد نتیجه خوبی در لیگ برتر بسکتبال کسب کند و شانس حضور در مسابقات آسیایی را داشته باشد. پیش‌بینی شما از مسابقات بسکتبال غرب آسیا چیست؟

نوع بسکتبالی که در غرب آسیا انجام می‌شود با لیگ متفاوت است و نمی‌توان نتایج آن را پیش‌بینی کرد، اما تلاش می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. قرار است میزبانی‌های ما در تهران برگزار شود که این موضوع به تیم آسیب می‌رساند؛ اصفهان امکانات و سالن‌های خوبی دارد که می‌توانستیم تماشاگران خود را هم در سالن داشته باشیم. کشوری مانند لبنان، سالن بازی را پر از تماشاگر می‌کند که ما هم دوست داشتیم در خانه از این امتیاز استفاده کنیم و شرایط برابری داشته باشیم. چندین سال است که در بسکتبال ایران می‌بینم برای برنامه‌ریزی مسابقات آخرین چیزی که به آن فکر می‌کنند سلامتی بازیکنان است.

از بحث غرب آسیا خارج شویم، امروز هم با تیم مهرام مسابقه دارید که پیروزی در این دیدار به ارتقا جایگاه ذوب‌آهن در جدول کمک می‌کند، نظر شما در رابطه با این دیدار چیست؟

در بازی رفت مقابل مهرام، بازی را بابت اشتباهات خود واگذار کردیم که در بازی امروز، نخست قصد داریم شکست دور رفت را جبران کنیم و بعد از آن جایگاه تیم را در جدول ارتقا دهیم.

سخن پایانی؟

اصفهان یک تیم در لیگ برتر بسکتبال دارد که امیدوارم حمایت شود. ما از لحاظ حمایتی در اصفهان احساس غربت می‌کنیم زیرا مسئولان به این تیم توجهی ندارند. امیدوارم درحال‌حاضر که نماینده ایران در آسیا هستیم، مسئولان از ما حمایت کنند.

کد خبر 626811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.